Wednesday, February 24, 2010

Jalan2 Cari Pasal

Semalam buat keje gila. Konon2 mula2 nak pegi pasar malam je. Kak Syima macam biasa la nak berjimat kan, bawak je RM10. Aku plak da biase usung wallet. Lagipun target awal nak beli air je. Malas nak makan. Tatau ape pun yang best kat tekak.

Sampai kat pasar malam, bleh teringin nak makan satay. Tapi Kak Syima suggest pegi layan satay dekat Warisan Satay Kajang dekat2 Tesco tu. Takpe la. Nanti2 je la. Lagipun dier nak pegi umah opismate. Nak amik gambar2 katanya.

Lalu la depan restoran tu. Skali tutup plak. So, ajak beramai2 pegi Satay Hut terus. Macam ramai la sangat, padahal 4 orang je. Best jugak makan satay sampai tak larat. 20 cucuk yang kecik seumpama makan 40 cucuk. Bapak la besar satay yang kecik. Yang besar tu entah berapa besar pulak saiz dia.

Lepas tu masing2 boleh plak plan gila2 kan nak turun KL. Pegi lepak dekat bukit yang dekat Ampang tu. Aduhh... Ampang... Dekat 6 tahun kot tak jejak Ampang. Mental jugak sebenarnya aku ni bila cerita pasal Ampang. Lebih2 lagi lalu dekat kawasan yang 6 tahun lepas aku kerap lalu-lalang, lepak2 kat situ.

Ah, malas ah nak layan cerita hati lebih2. Cerita 6-7 tahun lepas, watpe nak flashback. Walaupun sebab dier sorang la aku wat layan tak layan je orang lain. Sampai konon couple dengan orang2 selepas dier pun macam takde perasaan je. Sebab masih sayang dier. Sayang? Ah, pegi jahanam laa...

Tapi... Aku takleh lupe dier ah. Sebab? Dulu semua orang suka dia, semua orang sayang dier, arwah sayang dier, atok-nenek semua kaum kerabat dier pun sayang aku. Tapi sebab manusia yang same jantina dengan aku punye pasal, semua tu hancur berkecai. Takpe la. Its over.

Skang aku nak try lupekan dier. Lupa tahap hilang ingatan betul2 punya. Memang semua2 bende berkaitan dier aku dah lama musnahkan pun. Tapi last year adik dier bleh contact aku plak kan citer pasal personal problem. Aduh... Tapi aku yakin sekarang takde apape pun berkaitan dier yang bleh contact aku skang. Bukan pasal tukar no fon... Tapi sebab... Haritu aku ada sekali terpadam semua contact dalam phone memory dan simkad. Hambik kau. Haha...Abes lupa terus pada siapa2 pun...

Sekarang aku malas nak layan pasal hati ke, ape ke... Yang penting skang, asal aku ade kawan2 yang sangat2 caring, memahami, hari2 selamba membahankan aku dengan crocs pink, lepak2 sama2 pun dah cukup. Cukup la kot, kalo setakat bleh suka dekat orang je dalam diam2. Lama da suka sejak tahun lepas. =) Kak Syima tau kot sape, tapi sila diam2 dan jangan komen dekat tempat komen. Kalo tak, nanti kena gores dan menang kereta anda nanti. Hah! Ugut tu...

Ah, paling horror pasal sesi jalan2 cari pasal ini adalah, Kak Syima sangat gamble apabila sebenarnye perjalanan kitorang yang melarat2 sampai ke Ampang sebab jiwa kacau adalah tanpa IC dan lesen memandu beliau. Hah!! Best tak best? Mujur la tak jumpe mana2 road block semalam.

7 comments:

epalejau said...

aduh. betul...kita ni daya la tanak layan orang len semata gara die..tapi sudahnya tak dapat apa. sadis kan?

aku pun baru je lepas makan satay. sama gak, kunun gi pasar malam tadi nak beli kueh2 sikit je.sekali nah, lalu depan gerai satay tu, terus kaki stop takleh nak move da..hahaa..

Aslina said...

::hadra::
huhu...tu la pasal... lepas tu semalam bleh plak dorang2 tu ajak pegi situ... sudahnye mase pegi kelas tadi, sambil naik moto teringat sume kenangan2 la konon2...huhu...gile ah...

epalejau said...

waduh..waduh..waduh..
emosi tu kalo gituuuu..
sama la.
aku takleh drive sorang..
mula la kenangan bertahun2 lepas je kat kepala.

ko jgn racing sudah..

lavidalabelle said...

takpelah beb,
biasanya mmg susah nak lupa so tak perlu lupakan dia. ingat benda2 yg manis ttg dia.

tapi percayalah. bila smpai jodoh tu hati kita cepat sembuh :)

(eceh. cakap berdasarkan pengalaman)


jgn lupa ko dgn syima jom tgk alice in wonderland xD

Akif Mazlan said...

huhuuhu,
mesti kamu jumpa yg lebih baek,
tgk laa c pcayer gak,, huhuhu

Diarihatiku1976 said...

hihi jgn dikenang benda yg dah lepas...

Aslina said...

::hadra::
tak racing...cuma bawak moto bawah sedar je... lagi takley blah kan??


::belle::
mau belanja kah? hahaha...


::akif mazlan::
ye saye percaya itu. tapi susah sikit kadang2 rasa...


::diarihatiku1976::
teringat...sebenarnya takde hati pun nak kenang...huhu...