Friday, February 19, 2010

Pam Angin

Hahaha.... Mesti ramai kan kenal menatang apakah ini.... Selalu terdapat di stesen2 minyak... Kadang2 macam2 rupa adanya... Kaler pun macam2... Paling antik adalah kaler merah karat2 tu... Haha... Harini nak citer pasal menatang ni plak...

Dalam ramai2 bloggers sini, mesti kebanyakkan tau guna menatang ni kan??? Ok la, secara jujurnye aku nak confess sini bahawa aku memang tak pandai guna menatang ni... Tak pandai dari segi nak set bacaan brape... Tak kira la apape display sekalipun... Haa... Brape ramai berani buat pengakuan berani mati macam ni kan? Semua pun yang tatau guna pun buat2 tau je kan...

Tapi kalo tatau guna tu kan... Baik pegi tanye je sape2 yang tau...Bangla2 yang keje stesen minyak tu pun bley tolong... Takde hal laa... Kalo tak kan, malu je weh...

Ada satu hari masa cuti2 dekat Penang masa tengah jalan2 dengan abang aku (sebab bini dengan anak2 dier balik kampung) masa nak pegi Queensbay sebab nak tengok wayang, abang aku singgah la ke satu stesen minyak ni sebab nak check angin tayar kan... Pastu ade satu keta hijau nih aku tengok punya la gigih kau pegi pam 4-4 tayar keta dia konon2 kan... Tapi dok sibuk buat muka macam marah konon2 knape menatang tu takde bunyik "Ktang! Ktang!" tu... Abang aku bajet mamat tu tak reti guna menatang tu... Tapi takpe la... Kitorang pun tunggu la dengan sabar sampai mamat tu abeh dengan tayar2 dier...

Dah dier setel, tapi takde nampak perubahan dekat tayar dier... Tetap nampak tak cukup angin macam sebelumnye... Lepas tu abang aku pun pegi la check tayar dier plak... Ko tau ape terjadi sebenarnye dekat pam angin tu?

2-2 pam angin kat situ rosak la weyyy... Yang antik kaler merah tu takleh mengeluarkan angin, yang digital tu asik display ERR2 je... Maknanya error... Wah2... Bijak betul abang kereta hijau depan kitorang tadi pegi gigih try sampai 4-4 tayar keta dia kan... Padahal pam2 situ rosak... Adoila... Keras perut aku dengan abang aku bergelak dalam keta...

Lepas tu kitorang pegi dekat stesen minyak lain plak... Macam biasa la kena tunggu lagi. Kali ni pengguna sebelum kitorang adalah penunggang basikal. Sini bangla naik basikal ramai... Tapi yang ni pun buat kitorang confuse. Dia bukan tengah belek tayar ke hape, tapi tengah pose atas basikal konon2 macam memikirkan mase depan siap dengan sengih2 macam tengah berbual dengan orang di depan...Bukan sekejap tu... Dekat 15 minit jugak la dier pose camtu... Sangat takleh blah ok?

Lebih kurang camni la pose beliau...

Aku ngan abang aku da cuak langsung nak pusing pegi dekat lagi satu pam angin dekat hujung2 tu baru dia pun gerak pegi ke tempat lain... Sambil nyanyi2 dengan senang hati... Wawawww~~ Gila confuse sekejap kitorang...

Tengah2 abang aku check tayar2 kereta dier, aku tengok2 jugak la sorang brader bermoto dekat pam angin hujung sana tu... Usya2 sambil feeling2 rindu kat Jonny la konon2 kan... Wakaka... Sekali brader tu pun saje2 park moto double stand depan tu lepas tu dibantainye baring atas seat sambil sengih2 bace SMS awek kot. Hah! Tu lagi takleh blah. Tengah2 panas tu beb...

Tak paham betul aku perangai manusia dekat2 dengan pam angin sepanjang haritu...

Abang aku ade jugak la bebel2 pasal cemana gune menatang tu kat aku kan siap bagitau tyre pressure moto berapa bagai... Tapi sumpah aku buat2 tak paham... Maklum la kan sejak Jonny tukar tayar ke tubeless... Buat2 tak reti sudah... Abes2 kuat pun pegi je kedai tayar sambil buat2 muke comel kalo rase tayar Jonny buat hal... =)

Wakakaka~~ Kalo ko ade adik macam aku, rasa2 patut tak lempang je laju2?

No comments: