Friday, February 26, 2010

Dia Hebat

Berapa ramai antara kamu-kamu-kamu sekalian yang impikan ade anak macam Rahma ni, dan sanggup plak nak luangkan masa ajar beliau tentang agama lebih dari ajar benda2 lagha? Macam yang bersepah2 dekat tv tu... Menyanyi la... Berlakon la bagai semua2 tu...


Sori ye video nih ada salah translation. Nama budak ni actually Rahma, dia translate jadi Fatima... Pastu soklan: 'Aina-Allah? (Di mana Allah?) Jawapan: fi as-samaa' (Di Langit) not in the heaven. Actually unknown, but above all. Allah is selfsuficiant =)

Jangan la sebab budak ni bangsa Arab je dier patut tahu semua. Tapi dia pun Islam macam kita2 jugak kan? Renung2kan la sebab sesetengah soalan dan jawapan tu, ada di antara kita sendiri pun tak tahu menjawab. C'mon, beb! Dia baru 2 tahun...

Subhanallah, her parents raise her very well to know about Islam.

Paling suka sekali part dia baca doa lepas bangun tidur... Comel sangat, ok?

3 comments:

epalejau said...

beshnye dapat anak macam ni..
nak dapat anak macam ni, emaknya kena la macam ni kan, as?:)

deus X machina said...

doa sebelum tido pun kadang2 lupa baca
huk huk

bagus budak ni
harus jadi ikutan ibu bapa kat malaysia

nama saya aslina said...

::hadra::
haha...kena mak macam aku...jenis huru-hara ke...haru jugak jadinye...sikit2 emo...sikit2 emo...hahaha...


::deus X machina::
haha...tau takpe...tapi budak tu comel lah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...