Friday, February 26, 2010

Ada Berani?

Gile dowh skang... Asal stalk kawan2 yang aku baru add dekat fesbuk je, mesti ada 1 album kawen dalam photo dorang. Ramai dowh dah kawen sebenarnye...

Dah la ramai yang dah lepas... Yang akan datang pun ramai jugak. Tu belum kira yang paksa aku pegi majlis dorang. Ingat aku ade jet peribadi sendiri2 ke nak attend 4-5 kenduri kawen dalam satu hari. Pulak tu lokasi kemain la dekat2 semua. Penang lah, Negeri Sembilan la, KL la, Melaka la, Johor la...

Paling sakit jiwa adalah bila orang lain pun sok-sek2 tanye bile plak turn aku.

Jawapan aku sekarang simple je. Takyah langsung membabitkan 10 alasan yang macam dulu tu.

"Apa kata kau sponsor aku pegi kursus kawen dulu..."

Hah! Betul pe... Punya la sibuk skang sampai nak pegi kursus kawen pun takde masa. Bila ada masa, takde duit plak. Bila tengah2 kaya tu, mana tempat kursus semua pun penuh. Maka lepas tu duit aku pun mula la terbazir ke arah yang bukan2. Seperti ke KFC, moto, projek2 bangang dan laptop.

Ada berani nak sponsor?

Bukan aku je tengah mental... Kak Syima lagi la mental. Bende2 berkaitan kawen seperti paper bag, kad kawen, bunga telur kenduri lepas2, semua dah masuk dalam tong sampah. Pendek kata telah pupus di dalam umah.

No comments: