Thursday, February 25, 2010

Laptop Oh Laptop

Harini kelam-kabut gila. Mula2 pegi amik "haiwan peliharaan" tu balik. Dah macam sembuh nampaknye beliau. Amount beratus duit aku terbang lagi. Takpe la, dari nak sumbangkan beribu semata nak extend warranty kan?

Lepas tu speeding pegi kelas. Rasa macam dah lambat da pegi kelas Zul tu. Tapi nasib baik la dier blom datang lagi sebab nampak dak2 kelas tengah bersidai depan kelas. En. Zul ni habit dia pelik sikit. Suka sangat tengok budak2 bersidai depan kelas. Kalo pegi menyorok ramai2 dalam kelas lain, mau kecik hati dia... Lepas tu mula la feeling2 student masuk kelas lambat. Menyampah!

Abeh kelas dier, pegi la lab. hari Khamis camni kelas sumpah penuh tak hengat... Bley plak kan masa lab tu balik2 nama aku kene petik untuk ajar group lain. Habis dorang diajar ajaran sesat sikit2 oleh aku. Programming robot je pun. Apa la sangat kan?

Sebabkan ade kelas kul 2 petang tuh, aku pun cadang2 nak belek2 balik "haiwan peliharaan" aku tu kalo2 ada cacat sikit2 ke kan sambil lepak2 dekat Study Room tu... Sekali cacat sungguh beb! Benda paling penting dalam hidup aku takleh berfungsi. Bluetooth dengan sound takde. Adehh... Tak bleh jadi nihh... Tak pikir ape aku terus naik moto pegi Kuala Selangor balik nak antar mende tu ke habitat sementara beliau. Takpe la, lepas tu pasrah je pegi kelas pukul 2. Sebab masih percayakan jam di kedai tu...

Rupanya aku memang dah lambat pun. Sampai je kelas, Prof da kunci pintu. Tebalkan muke pegi ketuk2 pintu pun dia buat tak layan je. Siap tunjuk jam mahal dia lagi. Konon2 aku dah lambat masuk kelas la. Padahal kan, masa tu aku baru nampak Pn. Shimah melenggang kangkung pegi kelas dia. Maknanya tak la melampau lambatnye aku... Tapi pasrah je la takleh masuk kelas. Dari dalam kelas aku da nampak Fazar dengan Din tengah sengih2 tengok aku yang terkebil2 kat luar kelas...

Frust punya pasal, pusing jauh2 tamau bagi Prof nampak, terus pecut balik. Ha, balik lagi. Siap tido la bagai. Lepas tu dah plan nak call Prof Ong plak cakap aku malas nak pegi kelas. Konon2 ada hal. Tapi tah cemana, pukul 4.30 ptg tu rasa rajin sangat nak pegi kelas dia. Terus cancel nak call cakap tak dapat datang kelas. Menonong la pegi kelas lagi.

Kira kerja gila jugak la harini sampai 6x pegi ulang-alik dari Kuala Selangor ke Unisel tu. 6 x 32km... Dalam 192km gitu... Bayangkan... Haha... Bleh sampai balik Penang kot lepas ni... Tapi satu benda aku lupa...

Dalam 6x ulang alik pegi Unisel - Kuala Selangor tu... Rupanya aku pegi naik moto yang road-tax dah mampus semalam. Nasib baik la takde roadblock ataupun pak guard gatal2 buat roadblock... Kalo tak... Melayang lagi kot duit aku... Haihhh...

Tapi heran la. Kenapa harini time2 aku kelam-kabut camtu berkejar2 pegi kelas, time tu la segala macam haiwan2 seperti lembu la, kambing la, angsa la, anjing semua sibuk2 nak melintas jalan elok bila turn moto aku lalu?

No comments: