Wednesday, April 1, 2009

Mintak Maap Ye Sume....

Korang perasan kan iklan aku letak kat sidebar pasal laptop untuk dijual tu?
Sedihnye nak bagitau kat sini...

Pada 30 Mac 2009, jam 3.12 petang...

"Hello...U tengah watpe? Bz tak skang?"

"Tak...Tengah discuss ngan membe2 ni ha..."
Ehehh...Berdiskusi la sangat...Padahal kitorang tengah sibuk bergosip...Wakaka~~!!

"Kalo U bz takpe la..."


"Hmm...Eh...Jap2 knape suara lain macam ni...?"


"Takpe la...U bz...Takde ape pun. Saje call..."


"Eh...Knape ni...Baik cakap je...Tak...I tak bz pun...Kitorang lepak2 je...Jap lagi dah nak masuk kelas...Ader time sikit nih. U ader masalah ke?"


Diam.

"Hello?"

Diam lagi.

Adeihhh...Aku dah confuse dah...Tadi kemain beriye macam penting sangat nak cakap ngan aku...Skang diam plak...Huhu...Aku dah cuak gile dah ni...Tapi layankan je...Walaupun sebenarnye pada hari itu aku sangat la takde mood...Mana taknya...Aku gigih la berjalan gi dewan nak amik slip exam. BERJALAN ok? Maklum la sejak ada moto ini...Berjalan kaki ke mana2 merupakan satu perkara ajaib bagi aku. Skali rupanya hari esoknye baru boleh amik kat dewan...Pulak tu kene ader clearance slip plak...Oww...Trauma aku ngan clearance slip itu. Tu yang takde mood sebenarnye haritu...

"U tau tak...Laptop I hilang"

Pherghhh~~!!!
"U ni biar betul? Camne boleh ilang? U letak kat mana?"

"I pun tatau...Dalam bilik la...Selalu takde pun jadik camni..."

"U kunci tak bilik? Ader saspek sape2 tak? Bilik U kene pecah ke?"

"I kunci la bilik. Macam selalu...Erm...U kenal mana2 bomoh tak? I nak tau sape amik nih..."

"Uhuhu...Gi report polis la dulu...Kan ader macam2 bende penting dalam tu? Bomoh ehh...Tah laa...Rasenye tak kenal sape pun yang tau bomoh terer kat sini..."

"Erm...Takpe la...U ader kelas kan? Nanti I call lain tau. Hee...Kalo dapat la orang yang amik laptop I tu...Mati dier I kejekan..."

Ye kawan2...Kesimpulan dari entry ini adalah...

LAPTOP SEPERTI YANG ANDA SUME LIHAT DI IKLAN ITU TELAH HILANG.


Aku jugak dah tukar caption situ...Sorry sangat2 ye kepada sape2 yang berminat dan menaruh harapan begitu tinggi nak memiliki laptop itu, ye? Ampun...Aku pun skang dah takleh YM dah ngan Fauzi...Uuuuu...Sedih tau dakkk...Skang ni kalo dier call pun dah tak ceria2 cam selalu... Aku sedih gak nih...Waaa~~!!!

TINGGAL KENANGAN JEK...HUUU...

***Extra info***

Menurut Fauzi...Pencuri tersebut tak meninggalkan apape kesan seperti mengopak pintu atau lain2 kesan2 yang bengong. Pencuri terbabit telah masuk dan kuar secara aman dalam bilik Fauzi dan seolah2 mengetahui tempat beliau sorokkan kunci bilik...Huuu...Agak2 korang sape eh? Tak berani kan nak tuduh2...Masing2 keje bagus...Takkan nak mencurik lagik...TLDM tu beb!! Pulak tu dah tentu majoriti yang duduk area tempat dier tu pegawai pulak...Ape daaa...Takkan makcik cleaner plak kan...Mana ader cleaner boleh masuk cuci bilik skali...

8 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

kat tempat saya study pun ramai gak yg hilang laptop padahal letak dlm bilik je..jahat betul org yg curik tu kan..saya punya siap pakai lock lagi ..ishkk kalau ilang nih menangis tak berlagu la saya huuuuu

Aslina said...

::cinta cukulet::
dah berumah dalam komputer senirik ke? aku update tak sampai setengah jam...dah ader komen ko ni ha...huhu...

itulah...tatau la sape yang amik kan...

~Cinta Cukulet~ said...

mana u tau ni?siap tidor dlm komputer lagi hahahaha

Aslina said...

::cinta cukulet::
hoho...kan i skodeng u...ekeke...

Signorina Syima said...

itu la time akak suruh dia bagi akak free tak mo... skang ilang dh..

Aslina said...

::kak syima::
ader ke akak mintak free? ini tidak adil...hahaha~~!!

lavidalabelle said...

oh kasihan kawan kamu tu. suruh dia sabar ye. huhuhu

Aslina said...

::belle::
dier masih lagi mengamuk...wuu~~!!!
siap cakap...kalo dier jumpe orang yang kidnap laptop tuuu...berbelas2 keturunan orang itu akan menyesal...ape tah la tindakan dier...huhu...