Tuesday, April 21, 2009

My First Love Part 3

So, abeh la part enset percuma. Erm, aku betul2 konon2 kapel ngan dier pas abeh SPM. Hoho...Dier penah gak bercuti kat Penang tu hah. Ngan adik sama makcik dier. Family aku la jadik tourist guide. Hehe. Seriously, parents aku sume suke dier. Huhu. Pastu aku dapat tawaran ATMA tu. Ekceli dier la penyelamat aku masa balik dari interview sampai 2 minggu tu. Ade ke dah aku dapat waran keta api free, pastu dorang sume antar kitorang ke KL Sentral time keta api dah lama blah. Kalo ko banyak duit... Bleh la blah dari situ dan pegi Pudu beli tiket bas balik umah. Tapi dalam poket aku masa tu ada 10 hengget jek. Enset haram la aku tak bawak.

Aku cuma ingat no fon umah je. Aku call umah mintak no fon sepupu2 aku. Aku call semua takde kat umah. Dalam hati aku dah nekad nak tido kat surau situ jek. Huuu...Last2 aku try2 ingat no fon Jatt nih. Dalam 10 kali dail, berjaya dapat kat dier.Huhu...Hasilnye...Aku kene marah jap. Terus makcik dier datang pick up aku. Lepak ah umah atok ngan nenek dier. Dorang sporting gak upenye. Huhu. Esoknye aku pun balik la Penang. Hm, start dari tu aku cam makin ok la ngan dier. Rasanya kalo nak cakap kapel pun boleh kot. Tanpa rasa kesian lagi. Ye la. Dah tolong aku plak kan?

Masa kat ATMA, aku rajin gak time outing atau overnight, aku lepak umah atok dier. Situ je aku bleh harap pun. Nak harap sepupu2 aku. Call pun tak dapat. Dak2 intake aku mana2 terserempak aku ngan dier kat mana2 suma komen aku tasteless. Bodo betul. Dier comel pe? Setiap kali aku kuar ngan dier sume orang tegur2 konon2 nak mintak otograf sebab muke dier ala2 Shafiq citer Cili Padi dulu tu. Haha...Makcik sukoooo!! Ekceli time aku kat ATMA tu penah gak la aku clash skali ngan dier sebab aku takleh nak kuar ngan dier. Ntah la dak2 ni...Suka la sangat nak ajak aku kuar beramai2. Aku bukan rapat sangat ngan mana2 budak kat sana. Ngan buddy aku tu kira ok la kan...Tatau la. Tapi pastu sambung balik. Mana boleh clash lama2, beb.

Pastu clash lagi sebab aku tak contact dier. Charger enset kene rampas la doww... Oh ye...Mana boleh bawak enset kat sana. Aku ngan Yana je ngade2 bawak enset. Yana ok la kot sorok enset dalam pencil case sebab enset dia kecik gile. Aku ni masih setia dengan 3310. Macam biasa la...Sorok dalam tin biskut la. Sape la ngade2 nak buat spot check dalam tin biskut kan? Tapi ada sekali tu aku kelam-kabut masak air, dengan dah lambat untuk latihan kawad, aku pun tertinggal la charger huru-hara kat tempat plug tu. Nak plak time tu senior wat spot check bilik. Ramai gak kantoi bilik melantung. Wahaha!! Dan bilik aku je charger enset kene rampas. Senior tu announce baik punye, sape ader hilang barang, pi jumpa dier. Seingat aku la, Ifah yang lurus bendul pegi ngadap senior tu konon2 test pad dia ilang. Gila pe senior nak rampas test pad. Aku plak ingat aku misplace charger. Dah 2 hari cari tak jumpe, aku pun assume, confirm charger aku kene rampas.

Dah la minggu tu aku takleh outing. Ye, sebab aku fly... Erm... Tah camne sape tah pegi report aku fly. Tapi takde bukti pun. Cuma aku takleh outing jek. Last2 aku dapat idea camne nak amik balik charger tuh. Aku kuatkan semangat la sambil bawak radio buruk yang aku dah modified nih. Abang aku la wariskan bakat modified2,bukak segala bende berkunci...What else? Abang aku memang wariskan aku bakat ala2 McGyver nih. Jangan korang tatau plak. Aku berjaya wat dorang caye tu bukan charger enset, tapi adapter radio jahanam nih. Tapi kene warning jugak la. Kalo aku tipu, buruk padahnye. La...Tipu pe jadah wey? Radio tu berfungsi elok je gune charger tu tanpa bateri. Ah, banyak lagi masalah aku kat ATMA tu sebenarnye. Sebab tu la kene buang. Aku memang tak kacip dengan peraturan la. Mana boleh hidup aku kalo ikut peraturan nih.

Bulan Disember 2003, secara rasminya aku dah tak bergelar student. Aku kene buang dari sana. Aku keje dengan Focus Point. Hehe...Relation kitorang still carry on. Gado2 tu bese la kan...Sebab aku je malas nak contact. Orang cakap hubungan jarak jauh ni memant thrill, kan? Letih la bai...Balik keje dah kul bape...Dia student...Boleh la lepak2 nak contact aku. Aku plak keje...Dah la tempat aku keje tu aku je sorang pompuan melayu terakhir. Lain2 sume chinese. Dorang sporting je. Tapi aku malas nak layan enset time keje. Nanti tak jadi keje. Haa...Masa ni jugak, membe aku masa kat MRSM, Po` Nik introduce aku ngan membe dier, Aru. Nama manje je Aru tu. Gile pe nak review nama betul sini. Malu la den! Tapi last2 aku rajin plak contact si Aru nih. Jatt agak terabai ah. Huhu...Cam jahat je aku nih kan?

No comments: