Tuesday, December 1, 2009

10 Alasan Yang Bernas Untuk Soklan "Bila Nak Kawen"

Memandangkan skang ni musim orang kawen2... Dan lebih horror lagi semua kawan2 sebaya plak yang sibuk2 kawen sampai aku penah mengamuk jangan tag nama aku kat kad jemputan dorang dalam fesbuk. So, untuk menghadapi kemungkinan diterjah dengan soklan cepu-cemas oleh kawan2 yang stok2 seperti Nas Ahmad dalam "Terjah" Melodi itu...

Ni ha aku nak share. Kata sharing is caring :)

Warning: Ni untuk suka2 je ye. Mengandungi sikit unsur2 kurang ajar agar tukang tanya tu akan serik bertanya pada masa akan datang!


  1. Boifreng saya takmau masuk meminang lagi...Dia tengah kumpul duit. Dalam tabung kawen kami dah ada RM12.75. Kira amik masa jugak la nak cecah RM25k hantaran macam mak saye mintak aritu...

  2. Aku kurang bersosial dan pemalu giler2...Kalo ko ade abang/kakak/adik jangan la kedekut nak introduce kat aku...Mana la tau jodohhh... Err...Ko tak kisah ke aku jadik ipar ko nih?

  3. Ermmm...Aku rasa aku tunggu anak ko besar je la...Jadik menantu ko je nanti. Amacam? *Sambil jeling2 kat anak membe korang yang baru umo 2 tahun tu*

  4. Sian dowh kat parents aku... Aku ni pun berbelas2 kali repeat paper ni... Baik aku study je dulu...Kang bila sibuk2 kawen...Kesian plak parents aku nak sponsor blaja...Sponsor blanja kawen lagi...

  5. Ehh...Saye underage lagi la. Ajak tengok wayang pun selalu brader koyak tiket tu nak check ic. Dulu dah penah kene tahan skali sebab dorang cakap curi ic kakak.

  6. Aku bz ngan keja laa...Ada on call lagi...Maklum la semua mesin2 pun tau jugak nak berkasih-sayang...Hehehhh...

  7. Ingat senang ke nak cari lelaki idaman macam makan sushi? Nak pilih sushi kat Jusco pun amik masa setengah jam tau?!!

  8. Susah sangat ko je la kawen ngan aku. Senang cerita. Sibuk tanya aku...Ko pun single lagi kan? Kalo dah kawen pun aku takde hal laa...2nd pun ok jugak...

  9. Aku dah immune tengok lelaki/pompuan la. Lebih2 lagi yang kacak2/cun2. Aku target nak cari pasangan hidup yang kaya je. Boleh gak tolong2 setel loan PTPTN aku yang dekat2 RM81k tu. Ko ade kenal sape2 orang kaya yang SINGLE? 

  10. Aku rasa aku belum cukup berisi untuk kawen ni. Bukan ape sekarang ni aku nampak pompuan2/lelaki2 yang jenis comel2 mesti dapat pasangan yang hensem/cun gile...So, aku harap aku pun macam dorang jugak. Tengah gigih gain weight ni. Ada idea?


Haha~~!! Tu la listnye. Saja suka2 weyy... Jangan amik hati la ehh...Jodoh pertemuan tu semua kat tangan Tuhan. Kite usaha jek btol tak? Jangan la plak buat membe2 yang masih single ni separuh mati pikir reason paling bernas untuk elak soklan cepu-cemas camni... Rasa nak terjun bangunan beb punya pikir...

3 comments:

Isteri kepada Suami said...

waaa...thx for idea tersebut..sy amat memerlukan idea-idea ini..hehe..tqtq..


entry terkini untuk hari ini :
1- apa yang dialami oleh lembu yang ditumbangkan?
2- apabila miss berhijrah ke mrs..

untuk mengetahui dengan lebih lanjut, sila ke http://triplesmiley.blogspot.com

sekian, terima kasih

regards,
http://triplesmiley.blogspot.com

Signorina Syima said...

hmmm akak bole guna 2-3 alasan tu je... yang lain utk budak berbadan kecik je.. hihihi

Aslina said...

::smiley::
hahaha...ni pun untuk membantu kengkawan jugak ;)

::kak syima::
alaa...nak gune semua pun no hal je... buat tukang tanye muntah tu lagi bagus. nanti dia takkan tanya lagi dah...trauma... hahaha!!!