Monday, December 21, 2009

Jalan2 Cari Pasal

Harini sangat free dan rasa malas pula nak duduk dalam umah. Lagipun akak ipar aku tak keje. Aku nak kuar menghirup udara luar yang tercemar sambil bayar bil air yang abang aku suruh semalam. Aku sempat bayar bil elektrik online je. Pejabat Bekalan Air Penang macam takde dalam list open bill Bank Islam. Sapa punya keja ni?

Pegi bayar bil pulak tu kat pejabat pos paling rare dalam Malaysia. Mana ada pejabat pos ala2 rumah selain pejabat pos tu? Siap sebelah kanan kaunter ada buaian mudah-alih dan ada sorang baby comel tengah tido kat dalam. Tak jauh dari situ ada barang2 baby tu semua. Belah2 belakang tak payah cerita la. Siap dengan toto dengan bantal semua siap. Belah kiri kaunter plak ada tv siap dengan astro. Rare kan? Pastu ada sorang pakcik pulak main2 potong line. Apa, ingat aku saja suka2 nak beratur situ ke? Diam sudah. Konon hormat orang tua. Makcik depan aku pun tak bising kat dia.

Abeh satu bab bayar2 bil. Malas nak balik umah, terus kuar jalan2 dengan Jonny.

Satu daerah barat daya jugak la aku tawaf. Ending lalu kat tepi2 pantai dekat2 Queensbay Mall tu. Waktu dah tengah hari rembang. Sambil2 tu jeling2 jugak kat kapel yang tengah dating tepi pantai tu. Tengah2 hari beserta panas terik pun nak jugak dating tepi pantai tu. Konon romantik la? Tunggu petang2 la baru best. Boleh jugak tangkap gambar matahari terbenam.

Pastu ada jugak tengah2 tangkap gambar peluk2 pokok. Agak2 nanti korang bukak Myspace, pastu nampak budak pompuan buat2 kiut dan peace tepi pokok kelapa kecik2 ala2 tepi laut dengan memakai baju pink tu, cepat2 la add dia. Kesian jugak la tengok pose comel2 tu tengah2 panas. Rugi korang tak add.

Last sekali...

Masa sibuk2 nak balik, aku saing dengan sorang brader ni. Muka boleh tahan la. Awek pun cun stok bukan calang2. Pakai tudung. Baju belang fit. Sluar jeans low cut. Slim. Aku saje selit2 cari jalan je nak rapat ngan moto dorang ni. Bukan pe. Nak jugak aku usya brand hape spender awek dier tu. Cantek sangat ke? Kaler krim plak tu. Londeh gampang.

Dah dekat. Takde brand pun. Mesti beli 4 helai 10 hengget. Kat Jusco selalu jual2 macam tu. Alaa... Spender aku lagi mahal la woi. Siap ade gambar kartun2. Tapi saja aku tamau tayang kat orang.

Aku pecut depan sikit depan dorang. Siap hon lagi. Pastu aku buat2 betulkan sweater aku yang dah sedia labuh kat belakang. Tapi awek tu jeling balik macam marah. Aku nak buat cemane?

Takkan nak jerit,

"Woi, aku nampak spender murah ko kaler krim!!"

Kuat2. Lagi malu kan?

Aku rasa time tu jugak aku nak pegi beli jaket keselamatan yang kaler kuning terang tu dan bagi hadiah kat awek brader tu.

1 comment:

epalejau said...

hahahaha.
aku suka bila ko buat-buat betulkan sweater ko yang da labuh kat belakang.
;)))

bengap perempuan tu..
nak jeling-jeling.
well, dia jeling maksudnya dia paham la kan apa yg ko nak sampaikan?
muahahaha..