Saturday, December 19, 2009

Huh?

Balik dari lepak2 dalam keta dan buang masa sikit tepi pantai belakang kilang. Sambil berangan nak berenang sampai ke Pulau Jerejak sebab naik bot pegi sana adalah mahal. Siap kira masa dengan kekuatan ombak lagi, ok?

Lelaki 1: Eh, sape antar kamu? Naik Vios plak tu... Taknak ajak masuk ke dia?

Pompuan 1: Nampak gayenye adik kamu ni tak lama le, ye dok? [paling pekat loghat Peraknye]

Pompuan 2: Elok le... Kamu pun setahun aje lagi ngaji kan?

Aku blur.

Lelaki 1: Kalo nak mintak tolong apape ke nanti kami bley tolong aje. Cakap je bilenye ye...

Aku bertambah2 la blur. Siap ternganga sekejap. Apahal dorang ni?

Pompuan 2: Sape orang tadi? [Hah! Baru ingat nak tanye?]

Aku: Kawan.

Lelaki 2: Mana la nak ngaku kan?

Aku diam. Rasa2 dah dapat tau dah punca sebenarnye ni.

Angah: Tu kawan skolah dia dulu tu. Rajin keluar ngan dia.

Pompuan 1: Haa... Baguih la lama dah kenal dari sekolah lagi, kan?

Aku: Memang kenal pun. Sangat2 kenal. Dari tadika sampai form 3 satu skolah. Pegi rehat pun sama2.[Saja aku tekan kat form 3 tu lebih sikit]

Tiba2 suasana senyap sunyi. Agaknye dorang dah sedar kot yang form 1 sampai form 3 aku skolah kat skolah SEMUA POMPUAN. Masing2 menunjukkan riak muka yang agak kecewa.

Apa jadahnye aku nak kawen sesama jenis woi?

2 comments:

epalejau said...

hahaha..
tu la ko..
patutnye ko jmput je classmate dari tadika sampai form 3 ko tu naek rumah kejap..
haha..

aslina yang gojes said...

::hadra::
dier kene balik cecepat. nanti mak dier jeles plak kuar ngan aku lelama =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...