Monday, December 7, 2009

Mari Terbang2 Secara Extreme

Ni merupakan target utama aku dan my sis tercayang menjejakkan kaki ke Pesta Penang tu. Ye lah, first time ni pegi tanpa ditemani kuarge2 terchenta. Misi cuma satu. Nak enjoy secara extreme dan membabi-buta. =)

Klik gambar kalo nak tau lebih lanjut pasal mende ni. Mana la tau kot2 korang nak buat funfair depan umah kan... Senang gitu... Boleh aku join sama sebagai pengunjung tetap. =)

Banyak bende dorang offer kat situ. Tapi memandangkan datang tanpa family dan fresh2 pulak tu kepala nak pikir men bende2 yang kitorang tak dapat main kalo ikut parents, so pilih yang extreme2 saje.

First target : Top Gun

Ini Top Gun =)

Masa ni aku tengah bersedih2 sebab my sis tu tamau duduk depan2. Baru la cara kalo duduk depan. Tapi da dier taknak... Nanti dier tamau ikut naik bende lain, aku plak yang susah. Ye la. Kat sini kebanyakkan seat tu untuk 2 orang. Tak syiok la kalo orang yang duduk sebelah aku tu orang tak dikenali. Btol tak?

Sangat ceria, ok? Tapi tak brape selesa sebab berasa sangat kenyang dan tiba2 rasa seat kecik.

Rupe sebenar kat sana =)


Second target : Challenger

Maximum degree bende ni bleh naik. Masih belum cukup extreme. Tapi seat pun pusing2 jugak.


Brader keje situ tolong tangkap gamba kami yang ceria2 nak meng-extreme-kan diri =)


Penuh lampu2 bukan?


Third target : Vortex
Ni paling extreme. Selama ni aku tak penah naik mende ni. Tapi ni first time excited sangat nak naik. Siap merayu-meraban lagi kat kazen aku tu. Kalo dier tak teman aku, sape lagi kan?


Masih ceria lagi. Haha... Aku dah bilang...Bende2 extreme terbang2 ni bleh ajak aku. Takde hal la nak main =)


Tinggi gila menatang ni sebenarnye. Bila kat atas kami teruja sebab nampak orang kat bawah kecik2 macam semut. Anggaran tinggi lebih kurang macam berada di tingkat 10 bangunan atau tinggi lagi. Mungkin la =) Turun je dari menatang ni, terus rasa nak terbang2...


Fourth target : Sky Rider

Last mission. Tu pun lepas check wallet tengok2 duit ngam2 je nak isi minyak moto. Huhuhh =(


Muka paksa diri untuk bergambar. Brader situ terlalu sibuk untuk tolong tangkap gambar aku dengan kazen aku. Masa ni kami siap boleh men tendang2 seat. Haha....


Tatau camne aku bley amik gambar camni...

Pherghh... Enjoy gila beb kat sana. Semua benda naik bleh terbang2. Tapi takleh blah tu balik je umah, elok je landing atas katil, baru la ade rasa ting-tong atau pening2. Hmm... Tapi tetap tak putuskan semangat untuk naik mende extreme2 ni tahun depan.

Oh ye. Sape2 nak apply jadik buah hati aku juge mesti la seorang yang boleh tahan naik bende2 extreme camni dan bukan hanya cakap besar seperti ex aku sebelum ni. Macam kat Kuala Selangor tu la. Beriya cakap nak tengok aku menangis lepas turun dari Top Gun tu. Tapi last2 sape yang kene gelak kaw2 dengan aku? Dierrrrr jugak. Siap muntah2 lagi kat bawah lepas turun apehal? Wat malu je. Chet!!

Aku memang admire gile dengan bende2 yang laju dan menguji andrenalin dengan terjun2 camni. Serious. Siap pasang impian lagi untuk pegi buat bungee jumping...Untuk honeymoon vacation ok? Haha... Mati laa suke terjun2 atau lawan gravity...

2 comments:

epalejau said...

waaa..
jahat..
aku jelesh..
sangat sangat sangat..
sangat jelesh..

waaa..
kenapa sini takdek mende tu..

aku nak naek benda tu jugak!!
nak jugak!
nak jugak!

Aslina said...

::hadra::
meh aa penang =)