Friday, December 11, 2009

Unisel Pun Dah Start Nak Buat Saman Student?

Apahal aku baca senarai kesalahan semua sama sebijik macam IPTA?

Maklumat lanjut DI SINI

Tak cukup dengan paksa student bayar yuran yang tiba2 bertambah time2 dekat2 nak exam, dier tambah plak lagi ngan peraturan2 yang sebijik sama macam IPTA? Dan of course jenis denda adalah berbayar. Minimum adalah RM 30. Maksimum adalah RM 50. Denda takkan melebihi RM 200.

I thought UNiSEL is IPTS?

Serious shit aku tak pernah dengar INTI College buat peraturan camni.

Deyyy... Kalo nak student betul2 ikut peraturan/etika yang betul... Sila kurangkan yuran dan tukar status universiti sebagai IPTA. Baru la kena.

I wonder tahun depan entah berapa ratus saman aku kene bayar untuk satu semester sebab kesalahan TAKLEH PAKAI JEANS... I got about 1 year to finish my studies.

Aku praktikal pun takde plak cakap takleh pakai jeans. Environment keje aku akan datang pun rasa2 takkan ade unsur2 yang menyebabkan takleh pakai jeans. Janji berpakaian kemas. Huhuhhh...

Haihhh...Nak cari duit lebih pun, agak2 la kan?

Mari mencarut beramai2 pada hari Jumaat.



Trivia Mengenai Punca2 Ketidakpuasan Hati Aku:
  • Aku memang tak pernah puas hati dengan apape peraturan baru UNiSEL sejak aku buat degree. Harap maklum. So, sape2 yang nak back up UNiSEL, sila tanya aku dulu berapa banyak duit aku dah barai untuk bayar yuran pengajian kat UNiSEL since aku diploma... Frankly speaking, happy time aku dengan UNiSEL hanya masa aku buat diploma sahaja. Masa tu admin masih bertimbang rasa dan teratur.

  • Aku sangat2 percaya dengan motto: CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT. Sebab UNiSEL TAK PERNAH treat student as a student. It is more to "pengguna yang bayar untuk mendapatkan perkhidmatan."

  • Mana pegi janji2 PKR dulu masa pilihan raya nak bagi PENDIDIKAN PERCUMA? UNiSEL is not IPTA, bukan bawah kerajaan pusat, bahkan merupakan UNIVERSITI MILIK PENUH KERAJAAN NEGERI YANG PERTAMA...

  • Aku bukan tak pernah tanye staff or anyone else di atas2 pasal hal2 macam ni, tapi jawapan dorang adalah dorang pun mengikut arahan orang yang lebih atas. Sape? Aaa...Lu pikir aa sendiri.

Hah! Politik semua masuk... So, what?

1 comment:

Asfan Ash said...

uniten pon kena gak saman2 ni
nak kuatkan peraturan la tu