Monday, July 27, 2009

Letih...Letihh...

Harini dah kaya balik. Tapi skejap je la. Dalam kul 10 pagi lebih je merasa jadi kaya jap. Sebabnye... Mintak kat Angah RM100 jek. Untuk balik je pun. Cadang2 ujung bulan nak datang balik sebab nak daftar semua bagai. Last2 tadi mase tengah YM ngan membe2, Angah antar SMS cakap dah masuk duit. Sebabkan sengsara takde topap, aku login CIMB, nak beli topap. Skali aku terkejut sebab abang aku tu macam masukkan duit banyak dari sepatutnye.

Dah topap aku terus SMS abang aku balik tanye betul ke masuk sampai banyak tu... Pastu dier suh setel apape yang patut. Jonny plak ley antar kemudian sebab ingatkan aku nak datang sini lagi. Ape jadah datang lagi kalo semua dah setel,kan? So, aku pun cakap la plan kat abang aku yang aku nak setelkan semua harini termasuk pos Jonny . Tapi tengok keadaan.

Dier ok jek. Aku pun mulakan misi pertama pegi fotostet offer letter 2 salinan. Pherhh... Ramai betul orang fotostet dokumen harini. Oh, ye. Lupe nak cakap. Aku gi campus pun gamble jek ngan Jonny. Minyak ngam2. Masa pegi tu tak pegi cucuk duit lagi pun. Pasal malas nak singgah mana2 beli2. Lapar pun lapar la. Nanti bile betul2 abeh baru pikir pasal makan. Boleh pulak tengah jalan kat Kampung Rantau Panjang tu ader road block. Seb baik la Polis baik yang tahan. Siap suh aku blaja rajin2. Huhu...

Misi pertama bile dah sampai campus. Cari lecturer nak hambik blue form. Seb baik jugak bawak gambar lebih. Leh tempek sama. Pastu pegi pejabat akademik. Konon nak mintak result sem lepas. Skali takleh plak. Hmmm... Gegas gi jumpe mentor kesayangan. Dier cakap dier pun takde access nak print result. Sume suh gi unit exam mintak result. Sampai kat unit exam. Takde sorang pun layan aku. Semua cam sibuk jek. Aku wat bodo lagi la. Konon2 bace notis. Ader la notis yang menarik perhatian aku.

"Result 2/2008/2009 Engineering only, to be hold until further notice"

Huhu... Aku tak ingat. Tapi yang pasti memang result kene hold. Aku pulak malas nak tanya. At least ader la alasan nak mintak surat pengesahan result macam Thanesh citer tadi. Mujur jugak terserempak ngan Thanesh. Kalo tak, mati kutu jugak aku nak mintak result kat sape,kan? Lagi satu notis yang aku suka adalah,

"Sorry, server slow"

Lebih kurang camtu jugak bunyinye. Aku tak ingat sangat. Dorang ni pandai sangat buat ayat panjang2. Tulis notis ringkas2 cukup. Sebab ape aku suke notis server slow tu? Sebab rasenye bile server slow, dorang pun sama je cam slow. Buktinye, takde sape pun attend aku mase aku terpacak depan cermin tu hah. Takkan nak suh masuk plak kan?

Kan tempat tu ala2 secret gitu... So, jam pun dah kul 1 lebih, mesti takde sape kat fakulti. Aku pun lepak la dulu kat study room. Konon2 nak belek2 apape yang patut. Dah kul 2 lebey, lari pegi bilik En. Emran nak mintak pengesahan. Skali dier takde kat bilik. Aku call, dier cakap dier ade kat office. Macam tipu je. Padahal aku yang dah lupe dier dah tukar office. Seb baik la tak citer kat dier yang aku lupe dier dah tukar office. Mau dier tepuk dahi aku laju2 kang.

Lepas settle dier, baru aku ader kekuatan nak pegi daftar untuk semester depan. Bayar RM230, setel. Tapi akak tu sengal. Dier gi key-in 250 kat mesin kecik sebab aku bayar gune kad CIMB. Terlebih pulak. Siap suh aku halal la... Baki bawak ke depan. Aku yang bayar 250 pun tak bawak cash... Takut. Tapi sebelum turn aku tadi, ader sorang budak bayar RM5510 cash. Gila la dier. Sengih2 akak kewangan dapat duit cash beribu-riban. Muke budak tu slambe je bayar. Gila hebat budak tu. Tapi sape berani nak rompak orang jenis banyak songeh cam dier?

Masa nak balik tu tiba2 ada company dari Shah Alam call aku suh pegi interview untuk internship. Huhu. Terpaksa la aku menolak sebab dah dapat Intel. Balik umah pun, tengah lepak2 sekejap, Venture Electronics call aku. Pasal intership jugak. Sayangnye aku kene reject jugak. Sape suh offer lambat2 kan? Dah... Balik tu nasib baik jugak minyak ngam2. Ader lagi satu takuk. Terus pecut gi SkyNet, pos Jonny balik Penang. Sebelum berpisah, siap peluk cium lagi Jonny. Nasib baik pakcik kat SkyNet tu tak perasan.

Ahh...Letih gila la harini...Alhamdulillah la semua da setel. Takyah datang balik untuk daftar la atau setelkan bende lain lagi. Skang keje aku tunggu orang je datang pikap nak ke stesen bas Shah Alam. Tapi malam sikit ah kot. Bas pun kul 11.30 malam. Huhu. Thanks la Profwacko sebab sudi tulun beli tiket dan juge nak antar aku sampai stesen bas Shah Alam tu nanti. Skang aku nak gi mandi.

3 comments:

zan xray said...

haha..geli ati baca ko kena lalu kat roadblock tp siap polis tu bg nasihat suh blajar rajin2 lagi hehe. Penuh xtvt ko arini ye. Kira dah settle ok la tu hati pun senang.

Signorina Syima said...

maka kita tak berkesempatan utk bertemu lagi la??? :(

Aslina said...

::zan-xray::
polis baik biasa laa...cube kalo jahanam punye perangai...

"kamu ni dah la pompuan...lesen L...bawak moto macam nak merempit...ape nak jadi nih?"


::kak syima::
alaa...tahun depan leh jumpe lagi pe? kalo akak kene transfer, turun la sini kita jumpe2...karaoke ke...wakaka!!