Saturday, March 28, 2009

Jom Support Earth Hour!!



Ape motif aku letak citer pasal Earth Hour nih?

Aku tau pasal ni pun dari groups SGGS tuh...Dah dorang suke nak foward2 email...Dan aku dapati ini sangat la menarik...So, ape salahnye kite support kan? Oleh sebab itu aku sesaje wat sticky notes supaye korang akan asik terjumpe bende ni dan takkan lupe pasal kempen nih...

Lupakan sekejap pasal perang2 yang melibatkan Israel dan Palestin bile korang view clip yang aku letak kat atas...Ye la...Dalam clip tu pun ader state Israel pun support jugak mende ni...Tapi bile pikir balik...Mende ni effect satu dunia...Iklim berubah kan? Sebagai warga dunia yang prihatin...Meh la kite sama2 support kempen ni...Ini je mende paling simple yang kite boleh buat sebagai langkah awal kiter sedar bahawa bumi kite semakin tua dan dah berubah (betul ke ape aku cakap ni?)


Ape ke bende Earth Hour nih?


Earth Hour ni adalah salah satu usaha untuk menyedarkan kite pasal pemanasan global...Huhu...Bendenye simple je...Cume kene switch off lights selama satu jam sebagai langkah awal. Kempen ni mule kat Sydney dulu...Dalam taon 2007...Pastu makin merebak ke serata dunia...Kat Malaysia nih plak...Mende ni baru je launch pade 16 February 2009...Untuk tahun 2009 nih...Dorang planning nak buat mende yang sama jugak pada 28 March, exactly 1 minute lepas entry ni expired (ye ke...?)Detail boleh baca kat sini...Aku malas nak ulas panjang2...


Camne nak join?


Sign-up je la!! Ekeke...Memang ader harapan aku kene sepak!

Erm...Aku nak citer panjang2 pun...Aku bukan duta dorang...Haha!! Gile la bai...Asal nak wat keje sikit dah pikir pasal upah...Nampak sangat la aku wat mende2 cam tak ikhlas...

Link untuk pegi ke website Earth Hour ni kalo korang rase korang nak support dorang jugak...Bleh klik kat sidebar aku tu...Bawah jam tu...Hehe...Kat situ nanti korang bace la puas2 segala info bagai di sana...Marilah sama2 support usaha2 murni ni...

Aku dah pun sign-up...

Korang bile lagi?

Post a Comment