Saturday, March 28, 2009

Jom Support Earth Hour!!



Ape motif aku letak citer pasal Earth Hour nih?

Aku tau pasal ni pun dari groups SGGS tuh...Dah dorang suke nak foward2 email...Dan aku dapati ini sangat la menarik...So, ape salahnye kite support kan? Oleh sebab itu aku sesaje wat sticky notes supaye korang akan asik terjumpe bende ni dan takkan lupe pasal kempen nih...

Lupakan sekejap pasal perang2 yang melibatkan Israel dan Palestin bile korang view clip yang aku letak kat atas...Ye la...Dalam clip tu pun ader state Israel pun support jugak mende ni...Tapi bile pikir balik...Mende ni effect satu dunia...Iklim berubah kan? Sebagai warga dunia yang prihatin...Meh la kite sama2 support kempen ni...Ini je mende paling simple yang kite boleh buat sebagai langkah awal kiter sedar bahawa bumi kite semakin tua dan dah berubah (betul ke ape aku cakap ni?)


Ape ke bende Earth Hour nih?


Earth Hour ni adalah salah satu usaha untuk menyedarkan kite pasal pemanasan global...Huhu...Bendenye simple je...Cume kene switch off lights selama satu jam sebagai langkah awal. Kempen ni mule kat Sydney dulu...Dalam taon 2007...Pastu makin merebak ke serata dunia...Kat Malaysia nih plak...Mende ni baru je launch pade 16 February 2009...Untuk tahun 2009 nih...Dorang planning nak buat mende yang sama jugak pada 28 March, exactly 1 minute lepas entry ni expired (ye ke...?)Detail boleh baca kat sini...Aku malas nak ulas panjang2...


Camne nak join?


Sign-up je la!! Ekeke...Memang ader harapan aku kene sepak!

Erm...Aku nak citer panjang2 pun...Aku bukan duta dorang...Haha!! Gile la bai...Asal nak wat keje sikit dah pikir pasal upah...Nampak sangat la aku wat mende2 cam tak ikhlas...

Link untuk pegi ke website Earth Hour ni kalo korang rase korang nak support dorang jugak...Bleh klik kat sidebar aku tu...Bawah jam tu...Hehe...Kat situ nanti korang bace la puas2 segala info bagai di sana...Marilah sama2 support usaha2 murni ni...

Aku dah pun sign-up...

Korang bile lagi?

21 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

last year pun ada buat kempen ni kat kolej saya..saya join ke tak eh??lalalala..

profwacko said...

Stop global warming. Plz save da mother earth. ha... masa practical aku kerja kat company yg ade environment policy2 tu n aku ade laa ikut campaign pasal environmental awareness nie, pasal global warming la, pasal pencemaran laut la, pasal hutan la, pasal electricity la. Ape2 pun, cian aku tgk dunia kita nie. Plzz laa suma, support campaign2 camni. hehe.

13may said...

sayangi bumi kita :)

Anonymous said...

Hukum wat sendiri, cam tu laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Sunday, March 1, 2009
Pegang Tangan Awek Boleh, Tapi Nak Jabat Tangan Ngan Pompuan Lain Tau Plak Haram?
Kali ni aku nak citer pasal salam...Bukan pasal bagi salam “Assalamualaikum” tu ke ape...Taaakkk...Ni pasal salam yang jabat2 tangan tuh...Aku bukan ape...Skang ni aku rase a bit annoying la dengan dak2 kelas aku...Seduhlaaa....

Aslina said...

::cinta cukulet::
nape bleh confuse plak ni? hehe...

::profWACKo::
tu le...meh ramai2 support...

::13may::
saye sayang awak juge...ehh...tersasul plak...haha!!

::uchinsayang::
macam komen salah tempat jek...ekeke...

husni said...

eh?dah lepas ker?bukan ke 28 march tu lmbt lagi ker?semalam baru 28 Feb...

Aslina said...

::wh0se::
memang la belum lepas lagi...tu kan sticky notes sampai 28 mac nanti...ekeke...

profwacko said...

nnt sblum earth hour tu, ingatkan aku awal2 ye. hoho.

Anonymous said...

Hello friend that was amazing i am vishalini from india.I found your name in my Friends Blog roll.I found your Blog is intresting so what i have done is that i have added u in my Blog Friends list.So i think u can also add me in your blog list and share your experience with me.Ok friend see u in next post.Bye. http://friendszone.wordpress.com/

emilia azman said...

mcm cite An Inconvenient Truth.. sapa rajin download la.. cite tu mmg cam bosan.. but very informative..

http://www.climatecrisis.net/

Aslina said...

::profWACKo::
hehe...nak ingatkan ko eh? itu pun kalo aku pun ingat la nak ingatkan ko...hehe...

::vishalini::
do u understand malay? or just wander around here seeing pics or videos attached with the entry? huhu...

::Kak Emi::
citer penuh informative memang selalunye bosan...huhu

Unknown said...

ya mari kita join! sbenarnye seronok tutup2 lampu ni... haha~

mintak2 xde la plak org bg alasan, nnt nampak hantu ke apeke wahahah~

Aslina said...

::syahir suhaimi::
alaa...sejam je pun tutup lampu...tak luak pun...hantu pun tak sempat nak jengah...kang kalo ader sape2 takut tido tutup lampu...boleh bukak balik lampu...takkan kul 8.30 malam dah nak tido kot, kan? chill la dulu...hehe!!

.supertitans. said...

hey aslinawati..!!
wahahha..akhir nye..btemu kite dlm blog memblog nih..
adehh..gigih dayah mempromote!

Aslina said...

::supertitans a.k.a ama::
tu la...dayah memang camtu. sebab tu ader entry aku terselit gamba dier...maklum la...selebriti...kene pomot sikit. haha!!

Anonymous said...

buat yg termampu kannns.. carikkk lilinssss ghitewww

Aslina said...

::en_me::
bergelap2 la best...nak cari lilin watpe...ekekeke...

jinggo said...

cintai lah bumi kita......
saya support......

salam.....

tumpang lalu.....nak lalu selalu boleh tak.....???

Aslina said...

::jinggo::
sila2 la lalu selalu...takde sape nak marah pun...ekeke~~!!

ceklala said...

haluuu aslina...
Akak bloghop jer nih..
sori ckp² kt sini plak...
Awak nyer cbox tu mcm memberi masalah kekurangan vitamin la kat tenet akak neh..
tak leh nk view.. jenuh lama menung tunggu...
Newayy.. salam kenal.. exchange link yer!!

**rasa mcm nk tgk je suasana dr atas time earth hour ni.. 8.30 sharp, tetibe Malaysia gelap! hahaah!! Haruss gempakk!!**

Aslina said...

::cek lala::
akak...kene set jam betul2 la sume org...takleh lebey satu saat pun kalo nak tengok satu malaysia tiba2 gelap...ekeke...ala...rasanya lebih kurang sama macam situasi tahun 1998 kot kalo tak silap...yang satu malaysia putus bekalan elektrik...