Thursday, March 19, 2009

Ah, Kawan2 Aku Memang Suke Je Nak Memperkotak-katikkan Aku!

Semalam adalah kali kedua aku balik kelas pada waktu malam. Paham2 je la naik moto sejauh 34 km melalui jalan yang JKR kedekut nak pasang lampu tepi jalan...Memang sangat mencabar. Nak plak jalan tu bukan la sibuk seperti mana jalan2 kat Penang tu...Jalan dah la takde lampu kat tepi...Pastu plak kereta boleh bilang dengan jari brape kerat je lalu...Paling cilaka skali sume keta nak lalu suma nak pasang lampu tinggi...WTF laa...Aku dah la ade rabun silau tahap gampang...Lagi nak suluh2 muke dan moto aku yang kiut-miut nih.

Pagi tu aku macam biasa la merajinkan diri pegi kelas yang tak pasti ada atau tak... Tapi...Dah terjumpe ngan Prof, rileks plak dier cakap kat aku ngan Shah yang kelas takde. Dier malas nak wat sebab dier bajet ramai takkan masuk kelas sebab time tu hujan...Hehe...Superb kan dier? Sangat memahami student2 yang malas nak masuk kelas macam membe2 aku [mwahahaha~~~!!Membe2 aku plak dipersalahkan] Sempat gak ah dier cilok no fon aku dengan Shah untuk inform kalo ader apape...

Mark dah sibuk2 roger2 aku nak tau kelas ader ke takde. Aku plak chill lagi...Tunggu sampai dier dah sampai kat campus baru aku nak cakap kelas cancel. Haha~~!! Standard la aku nak pedajal membe2...Mana mahsyuk makan sorang2 kat kafe. Teman kene ader. So, di sini la pentingnye nak kenekan kawan2. Mwahaha~~!! Tapi Jumaat lepas aku kenekan Abah lagi teruk. Memang dah sampai campus baru aku cakap kat dier kelas takde. Lecturer tak datang pun sebenarnye. Time tu jugak ekceli aku dah blah dan selamat merempit kat area2 Kampung Kuantan sana tu. Aku stop la sekejap antar sms. Aku tak pro lagi nak taip sms sambil bawak moto...Nampak kambing melompat2 kat tepi jalan pun aku dah goyang. Ni kan pulak nak taip sms mase bawak moto. Gile ape. Aku kan penunggang berhemah? Mwahaha~~!!!

Ok...Ok...Aku bukan boleh citer berkait2 nih...Mesti melalut tak tentu hala. Pastu sebenarnye bukan Mark saje yang kene pekena ngan aku. Azim ngan Vicky pun terkene jugak. So, lepak la kitorang dalam cafe makan2 sambil tunggu time nak gerak terjah kelas CCI plak. Kelas ni lebih kurang macam kelas Signal. Tak pernah nak cancel kelas. Sentiasa je ader. Cume skali je takde. Aku syak time tu lecturer tu ader appointment ngan wedding planner dier kot sampai tak masuk kelas. Haha~~!!

Dalam lepak2 tu Vicky boleh bukak citer aku bawak moto laju gile kat jalan baru untuk kenderaan ringan tu. Time kelas malam semalam la. Boleh pulak dorang bukak citer pasal "Umah Kelab" kat simpang nak kuar/masuk jalan tuh. Vicky la citer membe dier banyak kali dah kene kat situ. Skejap2 lalu je, lampu padam la...Enjin mati la...Ntah apape lagi la. Gile ape spekulasi nak kenekan aku ke ape nih? Dah la malam nanti skali lagi aku kene lalu situ sebab ader test plak malam kang. Dak2 ni dah start imagine bukan2 dah...Mark siap cakap, cube kalo As yang lalu...Pastu kene kaco...Mende tu wat2 moto As ilang ke...Ko rase camne...Azim ngan Vicky dah start gelak2. Ahh...Cilakak ko Mark...

Ekceli Vicky nak citer pasal ada 2 eksiden malam semalam. Satu kat depan kuil kat pekan tu. Situ memang slalu eksiden. Yang tu aku perasan. Tapi lagi satu yang sebelum sampai Taman Kilauan. Aku dah cuak dah. Apsal aku tak nampak pun tanda2 eksiden kat situ. Vicky dengan penuh perasaan citer. Mustahil la cepat gile dorang ilangkan jejak eksiden situ. Ye la...Aku ngan Vicky bawak moto, jarak kitorang takde la jauh sangat ke ape...

Then aku dah rase sangat misteri sebab aku tak nampak plak eksiden tuh. Erm, sebenarnye kelibat "Umah Kelab" yang dorang citer tu pun aku tak cam sangat kat mana. Gile ape aku nak amik tau. Skali nampak bende bukan2 ke...Mau terkebil2 aku kat situ...Huhu...Oww...Umah Kelab yang dorang cakap tu refer kepade umah tinggal yang tatau dah brape lama terbiar. So, pandai2 korang imagine la ape ader kat sana.

Moral of the story: Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri. Mwahaha!!!

Aku takde motif pun buat entry nih. Cuma nak citer aku berjaya balik umah pada waktu malam naik moto sebab aku malas nak tumpang umah Dayah. Tu je. Hehe...Macam korang dah buang masa je bace entry yang tak berfaedah ni...Huahuahua~~!!!

+++Hah!! Ni pun takde gamba sebab aku confuse nak letak gamba ape. Name pun takde motif,kan? Layan je la+++

Ohh!! Ohh!! Sebenarnye semalam time aku balik malam wat kali kedua takde ape pun jadik. Dorang saje tu nak bagi aku cuak2 sikit. Maklum la aku ni sebenarnye baru 2 minggu bawak moto dari umah ke campus. Adat la dak2 ni nak kenekan aku.

2 comments:

Signorina Syima said...

tp kat situ memang ada.......ada.... benda yang dimaksudkan....

hati-hati kalau balik malam-malam...

akak ada dgr citer juga..... kt situ ada.......

ada...... Kambing ngn lembu...!!!


hahahhahahha............

Aslina said...

::kak syima::
akak tatau kambing ngan lembu skang makin gangster...suke-suki je wat road block kat situ...pastu siap wat lintas hormat sampai dekat 10 minit...huhu...