Wednesday, March 25, 2009

See...Budak2 Skang Ternyata Makin Bijak...

Berikutan entry ini...Ader yang komen kat shout box aku yang comel tu cakap tahun ni punye scoring SPM diturunkan...Tu pasal ramai sangat boleh score banyak2 A dengan senang hati...[Bleh click untuk pembesaran]

Tapi tadi aku tengah2 nak cari dalam Harian Metro citer pasal murtad2 tuh...Terjumpe pulak yang ini...Meh la sama2 baca berita ini [Berita ni valid seminggu je dalam arkib. Jadi sila baca sebelum expired Isnin minggu depan].

Ah, kesimpulannya...Mana ada kemahuan, situ ada jalan kan? Memang budak2 sekarang semakin bijak...Segala segi pun dorang bijak skang...Dari yang positif sampai la negatif. Kadang2 aku pun terpinga2 bila berborak dengan dak2 skolah nih...Macam2 isu jugak la dorang ni dah expert. Uhhh...Aku boleh join dorang ni bukan ape...Fizikal aku kan lebih kurang cam dorang jek...So, kadang2 tu senang untuk aku buat survey bukan2 dengan dorang nih...Haha!!! Sekadar nak tahu pemikiran dorang.

Erm...Nampaknya zaman makin moden...Maklumat2 mudah didapati...So, dorang pun makin lebih bermaklumat la. Jangan sampai dorang banyak simpan maklumat yang negatif dari yang positif udah laa...Kepada mak2 dan ayah2 di luar sana...Pantau2 la anak2 anda ye...Majukan jugak diri anda seiring dengan anak2 anda...Kalo boleh...Bila dengan dorang tu...Cuba letakkan diri anda dalam situasi dorang...Kene la saling memahami...Biar dorang selesa dengan parents dan nanti apape pun dorang akan sentiasa cari mak ayah untuk mengadu...Bukan kawan2 yang tah boleh pakai atau tak tu...Hehe...

Yup...Aku bercakap berdasarkan pengalaman aku...Bukan main cakap ikut suka jek...Maklum la...Kadang2 ni berfizikal kecik nih banyak kelebihan...Sampai kazen2 aku yang masih skolah2 tu ingat aku ni sebaye2 je ngan dorang...Dorang tak segan2 nak share masalah apape pun ngan aku...Banyak jugak la rahsie dalam tangan aku...Wat silap sikit ngan aku...Tau la aku bocor kat mak dorang...Mwahaha~~!!!

Ermm...Tibe2 aku teringat citer Juno. Knape citer tu tak ditayangkan kat Malaysia ha? Aku sempat tengok haritu pun kat Star Movies.

No comments: