Friday, March 6, 2009

Test Tadi Memang Cara La!!

Harini aku ada test. Subjek supercool favourite aku pun ada test. Aku malas nak study sebenarnya. Bukan hapa...Sepanjang minggu ni banyak pulak kelas dan test beserta kuiz yang terbatal atas sebab...Ntah! Aku pun tak sure.

Tapi aku cuma nak cakap test tadi memang "cara" la...Bukan ape...Pada aku laa...Rugi oww kalo pulun study...Rasanya lah. Sebab soklan yang dalam test tu langsung takde kene-mengene dengan ape yg wujud dalam nota...Rasanya lebih kepada beri pendapat. Ntah la.Aku ni jenis student yang naive sikit. Malas nak pikir maksud tersirat sesuatu soklan. Ape yang aku nampak dan ape yang aku paham, itu la yang aku jawap. Aku berharap curse soklan mase aku amik subjek R&D dulu takkan berulang lagi. Serik wooo~~!!

Takleh blah gak bile aku tengok lecture theatre harini full house. Satu kerusi kosong pun takde dalam kelas tu. Rupanya ramai yang amik subjek tu...Hahaha!! Lecturer tu plak dah tengok full house camtu...Sempat jugak dier cakap dier tak jadi nak buat test haritu. Ader budak yang suke. Ader pulak yang bengang. Skali boleh plak dier cakap "Just kidding just now...Today really got test..." Ohhh...Apakahh...

Pastu dah tunjuk apekah soklan2nye...Ramai jugak la ternganga sebab macam tak sama ngan nota. Ye la...Nota banyak citer camne nak jadik engineer...Apa itu engineer...Apa itu engineering...Camne nak jadik professional engineer...Pastu etika sebagai engineer...Tu je la...Tibe2 antara soklan yang kuar adalah...

"What do you have in mind if engineers do not mean for engineering?"
Apa dalam fikiran anda jika jurutera bukan untuk bidang kejuruteraan?

Haa...Ape korang nak jawap?
Huhu...Ape korang pikir?
Mungkinkan begini?

2 comments:

Signorina Syima said...

hahaha mencabar minda... syok betui tgk lecturer pekena student... padan muka..

semalam as tak stadi.. tu yg tak de hal kan?? huhuhu

Aslina said...

::kak syima::
dier takde niat kot nak pekena kitorang...tapi biasa la...mana la kitorang tau pasal camne rupe bentuk test dier bagi...soklan final pun dak2 yang penah amik cakap dier penah tanya pasal highlands tower...