Sunday, March 8, 2009

Tag Mengorek Rahsia Peribadi Part 1

Tag ini mengenai hal2 pasal aku...Datang dari orang yang sama...Kak Syima. Oleh itu enjoy je la kalo korang rase nak enjoy...Aku pun menyampah juga. Tapi ape boleh buat, layan jek. Akan datang ader lagi tag seumpama ini...Tapi lambat2 la aku nak publish pun...Takkan nak publish sekali harung kan? Baik aku tukar blog ni jadi blog untuk tag saja.

Nama ‘Timang-timangan’ anda oleh yang tersayang?
    # Time kecik2 dulu sume orang panggil aku "Sayang"/"Yayang"/"Chiang"-->sape tah pelat panggil aku camni.
    # Bile dah jejak kaki ke tadika, family aku panggil aku "Ina"/"Nina"
    # Masa tadika jugak bila aku tengok membe aku macam cool je adik dier panggil dier kakak, aku pun start paksa orang panggil aku kakak...padahal aku takde adik pun...Pastu timbul la spekulasi konon2 pasal bapak aku tu yang sulung dalam kuarge, so...Kazen2 aku yang lain tak kira la kecik ke besaq suma kene panggil aku "Kakak"
    # Sape lagi sayang aku? Oh, ex2 aku sume panggil aku merepek2 sikit...Antaranya "Laling"/"Mucuk"/"Honey"/"Dear" Err...Scandal2 aku pun camtu jugak...
    # Kawan2 aku plak biase je...Mase zaman2 skolah rendah dorang panggil aku "Aslina"
    # Elok je masuk skolah menengah, ada plak yang dah pandai2 nak shortform kan nama aku jadi "As" sampai la harini. Mula2 aku macam kena culture shock juga pasal tak penah ader orang panggil aku As.
    # Last2 dak2 kelas aku plak skang panggil aku macam2...Antaranya "Asler"/"Asparagus"/"Asimilasi"...Ntah apapa la...janji ada word "As" kat depan. Sabar je lahhh...

Anda seorang yang...
    SEMPOIIIIIIIIIIIIIII~~!!! Hahaha~~!!!

Describe apa membuatkan dia terlalu istimewa dimata anda...
    Jap!! Ape kene-mengene soklan ni dengan soklan2 kat atas? Ke aku yang "kopipes" soklan tak ikut flow? Takpe la...Jawap je...Sumone ini istimewa sebab MATAnya...Santek sangat!

Makanan n Minuman favourite anda
    Makanan...Yong Tau Foo lah! Aku sangat fanatik dengan yong tau foo nih. Lain2...Bihun Tomyam dan juga Maggi Goreng Ayam.
    Minuman...Limau Ais...Milo dan juge Ais Kosong [bile duit dah berkurang]

Favourite colour
    Black...Blueblack...Dark purple...Hah!! Apape yang gelap la...Pastu letak kaler2 yang lembut2 ditengah2nye...Contohnya pink. Kaler2 flourescent pun buleh...Kuning striking pun takpe...

Favourite song
    Lagu yang paling aku suka sepanjang zaman adalah lagu tema katun Wonderpets!!

Siapa yg selalu membuatkan anda tergelak
    Muhd. Aiman Hafiz Bin Muhd. Asrul Akmal

Sikap yg membuatkan anda stress
    Lecturer yang suka bagi esemen secara samar2...Pastu tak cakap betul2...Tau nak siap je...Last2 minit plak tu...Mental oww!!!

3 benda yg mesti ada dlm bag anda
  1. Wallet yang berduit beserta kad atm
  2. Henset yang bateri sentiasa penuh
  3. Kunci2 yang penting...Seperti kunci umah, moto, dll...

Kali terakhir anda beriya-iya menangis. Kenapa?
    21 Oktober 2008, jam 1.03 pagi...Dapat berita my beloved mum da tader untuk selama-lamanya...huhu

Perkara yg paling lucu atau memalukan dlm hidup anda
    Hah!! Ni bukan terjadi kat aku. Korang tau kan cup cake? Tapi ni saiz mini. Mende ni berlaku 2 tahun lepas. Masa tu anak buah aku yang second tu umo 4 tahun. Beliau merupakan penggemar cup cake tu. Leh kata sepanjang tahun la ader kuih tu. Termasuk la raya pun ada jugak kuih tu. Nak jadi citer...Masa raya tahun tu...Tabib yang merawat arwah mama aku datang umah. Beliau sangat tertarik untuk makan cup cake tu. Malangnye dier terus telan cup cake tu dengan muke yang penuh confident dan tak ragu2 TANPA MEMBUKA KERTAS YANG BALUT SEKELILING CUP CAKE tu...Bapak aku dah cover2 nak gelak...Aku plak...Control lagi...Pastu bile dier dah blah...Pecah perut bapak aku ngan aku gelak sambil membayangkan muke tabib tu kerut2 fikir kenape kuih itu sangat liat...Alahaiii...Anak buah aku pun pandai bukak kertas balut tu sebelum makan...huhu...

Tag 6 rakan anda
    Ahh...Ini yang aku malas nih...Sape rasa dier berani...Buat ah tag nih...Ekeke...

2 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

eh kak as tak tau ke?trend terkini la makan cupcake sekali dgn kertasa pembalut tu..barula nampak cool wakakaka

Aslina said...

::cinta cukulet::
ahahaha!! trend eh? stylo la tabib tuh...haha!! sampai skang dier dah tak datang umah kot2 la nak melawat2 kitorang ni ke...serik dah kot?