Thursday, March 5, 2009

Blogger-hopping Sana-Sini

Harini aku malas nak update apape sebenarnye...Tapi dah singgah2 kat blog orang sana-sini...Tibe2 aku rase nak komen something dari satu blog yang sempat aku singgah tadi...

Citernye pasal muvi "Geng:Pengembaraan Bermula" tu la...Refer la sini kalo berani...Haha!!

Secara peribadi aku suke gile citer tuh...Baru tengok skali pun rase cam nak tengok lagi 14 kali...Malangnye time aku pegi tu dah nak sipi2 dah cukup 14 hari syarat wajib tayang oleh Finas.Huhu...Aku bleh terbabas tengok citer tu pun sebab dah tatau nak bagi adiah ape kat kazen kesayangan aku tu...Merangkap adik la sebab aku tak penah ader adik. Maklum la...Aku kan yang paling bongsu dalam kuarge.

Nak aku review ke? Aku baru teringat pasal citer tu pun dah separuh mati aku gelak...Ape tah lagi nak share review citer tu dengan korang...Mau gigil2 aku nak taip sini...Silap2 haribulan...Pecah plak keyboard laptop aku sebab aku takleh nak tahan tekanan taip terlalu kuat sebab gelak terlampau...Siyes korang takkan rase rugi beli tiket mahal2 nak tengok citer ni sebab memang berbaloi...Silap2 haribulan korang akan kuar balik pas abeh muvi tu dan beratur sekali lagi untuk beli tiket untuk tayangan seterusnye.Rugi oww kalo sape2 tak tengok citer ni. Buang la ego korang tu...Sekali-sekala layan kartun, ape salahnye...Takkan jadik cacat pun otak kalo layan.

Oh, ye...Pasal berita kat blog itu... Aku harap sangat la ramai pihak membuka mata tentang potensi citer ni dan betapa rakyat Malaysia tak berasa jemu untuk menonton citer kartun ala2 fantasi camni berulang kali bersama2 dengan keluarga masing2 berbanding nak bagi laluan pada citer2 lain yang belum tentu lagi satu keluarga boleh bersantai menonton bersama2. Contohnye citer hantu2 ke...Seram2 ke...Takkan korang nak angkut kanak2 bawah umo menonton sama? Boleh trauma seumo hidup oww~~~!!

No comments: