Wednesday, January 27, 2010

Mandi Hujan~~ Yippaaa~~!!!

Harini sungguh ajaib. Kelas berakhir pade pukul 7 malam la, kan... Tapi kul 6.45 petang... Kawasan ngadap kelas kitorang, belakang tu nampak jelas hujan. Tapi belakang kelas kitorang belum hujan.

Kul 6.58 petang. Tibe2 je hujan lebat. Aku dah cuak... Cemana mau balik nihhh~~

Lepak la beramai2 dengan classmates tu ha. Cerita macam2. Tapi sikit2 1Malaysia. Sikit2 1Malaysia. Entah apape. Pastu gembira nampak pelangi. Uuu... Sukaaa~~~

Malas nak tunggu lama2. Nampak hujan pun makin reda. Redah je la. Nak balik umah je pun kan?

Mula2 rileks2 lagi speeding motor. Hujan pun bleh tahan renyai2. Steady lagi. Elok je lepas Taman Kilauan tu... Haaa... Amikkk~~ Hujan menggila2 punya lebat. Siap petir sayup2 dari kejauhan. Seram dowh~~

Redah je bawak moto sebab tak nampak langsung bus stand berbumbung kat sebelah2 kiri jalan. Kalo ade pun tak perasan agaknye. Pulun jugak bawak moto laju2 sebab tak tahan titik2 hujan kena tangan. Sakit wohh!! Tapi kenapa la pemandu2 kereta tak bertimbang rasa? Dah la cermin ade viper pun bawak laju2 pun lepas tu nak main brek2 plak. Kang aku terlanggar bontot keta kang... Dorang salahkan moto? Dah la diambang kemiskinan ni sebab loan belum masuk ni.

Lepas tu, sampai kat Kuala Selangor tiba2 rasa macam Kuala Selangor tak disirami hujan. Orang2 sana pun siap pandang2 mungkin sambil kerut2 dahi pikir aku ni dari mane? Tahap kritikal punye basah kuyup. Jalan yang aku benci sebab belum berturap pun siap kering-kontang lagi haa...

Camne la aku nak menghadapi hari2 akan datang... Dah la esok kelas pack. Balik dekat2 malam jugak. Isnin lagi laa... Tiba2 ada kelas dari kul 8 - 10 malam. Huhuhhh...

Aku tamau tumpang2 umah orang. Semangat balik sorang2 malam2. Atau patut aku takyah add je subjek tu? Sila bagi pandangan sebelum hari Jumaat ni. Huhuhhh...
Post a Comment