Monday, January 18, 2010

New Mission

Phergh! Macam gempak.

Masuk semester baru. Kene pegi kelas. Arghhh!! Takde lepak2 macam praktikal dulu. Tapi anggap je aku praktikal haritu sebagai cuti2. Bukan ape... Kalo belajar semester lepas pun belum tentu aku bleh habiskan semester dengan jayanya. Tak pasal2 kang tengah2 semester atau lepas raya tahun lepas, terus aku mintak tangguh semester. Tak ke haru?

Aku bukan kuat sangat nak harung semester lepas tu sebenarnya. Mujur la kena paksa pegi praktikal. See? Ada jugak hikmah kene paksa pegi praktikal oleh Mdm. Pizah.

Frankly speaking, semester lepas, emosi aku betul2 tak stabil lagi. Mujur la dapat praktikal kat tempat yang fun. Orang2 situ semua concern pasal aku. Ingat lagi semua kelam-kabut masa abang aku masuk hospital kene batu karang tu. Siap nak suruh aku cuti lagi. Tapi aku masih ok. Rileks2 lagi sebab abang aku bukan tenat sangat sakit tu. Cuma aku horror la tengok batu2 yang berjaya dikuarkan tu.

Mujur dapat tempat praktikal rileks. Takyah pikir2 pasal kuiz, test, assignment, dan tido lewat2 malam. Paling teruk pun pikir pasal final report. Takde la teruk sangat pun. Sebab kena cerita je ape aku buat hari2. Still banyak masa untuk termenung teringat kat arwah. Lepas tu menangis sorang2. Lebih2 lagi raya. Emo jugak duduk umah sorang2. Bila bosan, tido. Bangun balik, makan. Lepas tu tido. Bosan tido, online. Sebab tu malas amik cuti lama2 raya haritu.

Sekarang aku dah relief. Aku rasa bleh la kot nak harung semua2. Kawan2 pun walaupun ramai dah blah pegi praktikal, tapi aku masih lagi ade kawan2 lain sebagai kawan kontrak 1 semester ganti tempat Mark study sama2. Hehe. Tak susah. Bagi souvenir aku pegi Singapore haritu dah cukup. Terus ada bestfren untuk 1 semester. Siap boleh bincang2 pasal pre-thesis lagi.

Tapi pre-thesis aku still takde tajuk... Camne ni? Ingat nak buat pasal projek aku yang tak brape nak berjaya kat Intel haritu. Tapi sah2 la confidential. Adoiyaiii... Tolong2... Tapi takpe. Ada masa lagi.

Semester ni aku dah bersemangat kembali. Harap2 boleh la baiki apape yang patut, naikkan apape, baguskan ape yang kurang, semakin rajin ke, terang hati ke... Dah puas berehat semester lepas. Chaiyookkk!!!

Rindu tu still ada. Tapi masih under control. Mission baru lebih penting. Apa pun, thanks banyak2 kepada kawan2 yang still sayang aku. Support semua. Family abang aku. Semua2 lah. Korang la sumber kekuatan bagi aku skang. Nanti dah keje, aku belanja choki2 sorang satu ye.

P/S: Terpanjang plak luahan perasaan. Haha.

No comments: