Saturday, January 30, 2010

=(

Aku cuba ingat apa yang aku mimpi pagi tadi. Bersungguh2. Tapi sampai skang ingat sipi2 je. Cuma lagu ni je terngiang2 dalam kepala ni. Dulu2 join nasyid mase skolah rendah. Ada la nyanyi lagu ni. Tapi dalam mimpi tu bukan aku menyanyi lagu ni. Entah. Background ade lagu ni plak.

Huhu... Tercari2 jugak mp3 lagu ni. Dulu2 ada kaset lagu ni, tapi tajuk dier ayah. Sume perkataan ibu dalam tu da jadik ayah. Tapi entah mana pegi dah kaset tu... Pindah2 umah dulu kan...Tah2 dah terbuang. Ish, rugi...

Pape pun jom layan lirik nasyid ni...


Sewaktu
Azan mendayu-dayu
Ibuku
Pergi meninggalkanku...

Perginya takkan
Kembali lagi
Kerna takdir telah menentukan...

Doa restu
Kuutuskan untukmu ibu
Semoga diri
Ibu bahagia
Di akhirat yang kekal abadi

Ibuku
Walau kau pergi dulu
Namun
Ku tetap mengingatimu
Kasihmu padaku seperti dulu
Hanya Tuhan dapat membalasnya

Selamat tinggal ibuku...


Sedar tak sedar rupanya aku menangis dalam tido... Bangun tido je rase mata bengkak2 je... Lama da tak rasa situasi camni...

5 comments:

Legasi Piston Pecah said...

mimpi memang susah nak egat..

nama saya aslina said...

::legasi piston pecah::
mimpi yang merepek2 laju je aku ingat...hahaha...

NICK IRFAN said...

ni msti awk tido ade org buka lagu jgk? sbb tu masuk skali dlm mimpi... apa tjuk lagu ni????

nama saya aslina said...

::nick irfan::
kalo ade orang bukak lagu mase saye tido pun jiran2 kot...tapi dorang sume suke lagu tamil...

tajuk lagu ni? tatau laa...dah lupa...ibu kot? sebab yang dalam kaset dulu tu ayah je tajuknye...

ASaDa RyutaRo said...

emmm... cam sedih giler lak lirik lagu ni..

rindu ngn mak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...