Thursday, January 28, 2010

Punitive = Punishment Native

Kenapa penuh? Kelas penuh laaa...

Kelas 8.30-10.30 pagi. Next session 10.30-1.30 petang. Lepas tu 2.00-5.00 petang. Lepas tu lagi 5.00-7.30 malam.

Ha... Tak ke non-stop tu? Sempat makan mee goreng je. Pukul 10.30 pagi. Sebab lapar gila. Next time aku nak niat puasa hari Khamis je. Lagi bagus tak?

Anyway, dalam sibuk2 kelas penuh2 ni pun, aku rase gembira sebab balik umah tak jadi zombie, ataupun terserempak dengan mana2 zombie bergerak tepi2 hutan.

Kelas2 harini tu semua nampak je tough gila. Tapi aku masih rileks sebab dalam kelas adalah tak ramai. Yang penting aku dah boleh overcome rasa menyampah dengan 1 kelas tu. Siap duduk depan, ok? Mujur Prof tu tak perasan aku adalah makhluk repeat subjek. Siap bajet aku first time dalam kelas tu. Padahal nota aku dah setebal kamus dewan.

Oh ye, sila doakan supaya aku tak skip walaupun 1 kelas dia. Nanti bila ter-skip 1 kelas, mula rasa malas dan kurang motivated. Tolong la aku nak dapat result best2 semester ni agar boleh push pointer aku ke tahap yang munasabah untuk apply keje dengan Lamborghini atau Ferrari. Nanti boleh dapat potongan harga beli keta dorang sebijik-dua...

Kelas pukul 5.00-7.30 malam adalah paling best. Kelas motivasi. Belajar Mechanics of Material 30 minit. Motivasi 1 jam 48 minit. Tambah politik, keagaamaan serta poligami = 12 minit.

Aku juga belajar perkataan baru. Punitive. Memang kita orang Asia suka bagi punishment terhadap benda bukan2 kan?

No comments: