Saturday, January 2, 2010

Apa Anda Fikir Bila Melihat Gambar Ini?

Aku saja crop dekat2 nampak muka je. Kalo display semua nanti kantoi pulak nampak lemak2 yang tak diingini. Ini semua muka2 kekenyangan setelah makan seafood di Newton. Aku bukan nak cerita pasal makan2 kat Newton tu. Blog aku bukan berunsur2 jalan2 cari makan. Makanan hanya terhad untuk lokasi yong tau foo yang best2 saja. Tapi tu nanti2 la kan? Terpanjang pulak mukadimah. Huhu...

Ok. Apa yang korang nampak dari gambar ni?

Menurut seorang pemerhati yang begitu tajam pandangan matanya sehingga dapat menembusi laptop hingga ke peti sejuk di dapur, iaitu Incik Asrul Akmal mengatakan bahawa terdapat unsur2 1Malaysia dalam gambar ni.

Ha'ah, kan?

Lain kali kalo ada pertandingan lukis poster pasal bangsa2 dalam Malaysia di sekolah Mirul, mungkin aku cuma perlu print gambar ni besar2 untuk rujukan dia lukis kepelbagaian bangsa dalam Malaysia. Jangan tanya relatives aku ni semua mix atau tak. Aku pun dah jadi kurang pasti. Sebab sepanjang pengetahuan aku, takde sape pun yang kawen ngan bangsa lain. Tapi yang nyatanya mereka2 yang mempunyai Chinese look tu semua boleh berbahasa Hokkien dengan baik.

Cuma aku sorang je dah lupa2 ayam bahasa itu. Tapi kalo cakap ngan aku, maybe boleh la kot faham sikit2 lagi. Hokkien je tau? Mandarin aku memang fail. Tapi kalo mintak translate sebijik2, mati hidup balik la aku buat muka blur depan korang. Huhuhh...

1Malaysia katanya...

P/S: Sori ye Adi... Sumpah aku takley lupa statement Mak Chak kata ko ade sikit rupe "Bangla". Dush3x!! [tumbuk mulut sendiri la kononnye]

No comments: