Wednesday, May 4, 2011

Semua Ni Rasional Belaka.

Ce citer ce citer...

Kan elok je berterus-terang dari senyap tak tentu pasal... Ye tak? Maka aku pun slambe la assume jalan cerita yang macam ni.

Kau ada masalah, kau citer. Aku ada masalah, aku citer. Tapi bila kau ada masalah kau senyap, ko rase bile aku ade masalah, aku nak ke citer? Kita bukan kawan baik pun. Tetibe je dulu ko menyemak dalam hidup aku kan... Tetibe je jadik center of attention dalam idup aku kan... Siap ngan jaminan ko nak jadi kawan baik sampai bile-bile... Tibe-tibe ko ilang.

Cheh. Ko dengan Osama Laden tu tak banyak beza la.

Muncul tiba-tiba. Hilang tiba-tiba. Orang semua sibuk cari. Tup-tup dah pun meninggal. Kena head shot. Eh. Aku tau ko hidup lagi. Kalo tak, takkan aku gigih pau simkad orang siap buat-buat salah hantar SMS. Tau pun kau balas. Tandanya hidup lagi la tu.

Aku tau ko pernah cakap ko tanak menyusahkan orang. Ye. Aku pun tanak menyusahkan orang jugak. Tapi agak-agak la ko cakap kawan baik sampai mati. Kalo bukan kawan baik, takde makna la aku nak amik kisah pasal ko. Kalo kawan bese-bese, kau mampos pun aku apa peduli sangat... Nama pun kawan bese... Bila da cakap kawan baik ni harus la amik berat lebih sikit. Kawan baik aku pun ada berapa je dalam dunia nih. 5 orang pun tak sampai. Dah la siap citer panjang lebar pasal awek kau. Time tu punya la mengadu kan...

Aku rasa mungkin skang ko hilang sebab awek kau dah insaf kot. Kalo tak insaf pun mungkin mak dier pakse ko kawen ngan dier ke. Ye la, kata kapel bagai nak rak sampai 7-8 tahun. Tibe-tibe ko senang-senang je blah tinggal anak dia, mak mana tak bengang kan? Ko cakap dier curang ngan ko, siap ko citer macam-macam lagi pasal dia. Heh. Memang aku dengar je la ape ko citer. Sambil bagi nasihat berapi sikit-sikit. Bila pikir-pikir balik, tak sangka betul aku kalo laki nak burukkan orang, kaw-kaw dia bagi macam dia saje betul. Siap bagi bukti keylogger lagi. Phergh. Buta IT jugak awek ko kan. Percaya sangat dengan ko sampai format laptop ke apa pun rileks je bagi kat ko. Adeh. Benak.

Aku pun beringat jugak, kalo ko boleh cerita macam tu pasal awek ko dekat aku, tak mustahil kalo aku jadi awek ko, ko nak ayat awek baru, macam-macam pulak ko pulun mende citer pasal aku. Padahal jumpa pun tak penah. Setakat cakap dalam phone. Pastu ada la 2-3 kali tengok rupa dalam webcam... Lagi nak claim kawan baik sebabnye aku bagi no fon abang aku. Helloooooo... Semua kawan-kawan aku pun ada no. fon abang aku laaa... Bukan special sangat pun... =..="

Bodoh jugak aku sekejap sebab caye ko kan. Lepas tu bleh plak ko ngaku ko sayang aku semua. Eh. Senangnya? Aku pun kemain lagi senang macam kene sawan je caye. Tapi tak kisah la sebab masa tulis ni aku memang tahap rasional abes da pikir balik pasal kau. Ewah. Aku leh kata kategori licik jugak sebab buat ko sanggup cerita macam-macam dekat aku masa ko claim kita lagi 1/2 inci lagi nak kapel. Walaupun busy, tapi aku layankan saje sebab hasilnye bile aku bosan, ada orang nak layan aku YM, calling-calling la pejadah. Kata student macam aku ni kan kemain banyak masa lapang. Haha.

Mula-mula memang laa aku takleh nak terima hakikat ko senyap camtu je lepas buat janji macam-macam ngan aku. Mula-mula janji-janji kawan baik. Lepas tu janji-janji konon bajet kapel. Nasib baik bila pikir-pikir balik aku cuma rugi duit pos RM3.50 je sebab pos dvd Ubuntu yang aku burn. Lepas tu calling, aku call waktu maxis baik hati bagi call minutes free je. SMS plak aku tak kecik hati pun kalo tak reply sebab aku sent 1 sen je. Banyak yang rugi kau la kot. Pasal aku kemain lagi suka memanjangkan perbualan walaupun merepek, tapi bila orang call aku harus la amik kesempatan. Betul tak? Hehe.

Aku meroyan sekejap haritu sebab aku sentap la orang mungkir janji ni... Lepas tu plak banyak plak masa aku dari 24 jam sehari ko dah curi semata-mata untuk buktikan ko tak macam ex-ex aku yang lain tu. Padahal sama je kot. Dorang pun penah je buat benda yang sama. Kalo boleh sampai pukul berapa aku ke jamban pun nak amik tau kan. Heh. Dan aku sentap sebab nak teruskan rutin harian seperti biasa agak terganggu sebab takde gangguan macam selalu dari kau. Lepas tu henset aku yang sejak dari dulu sunyi sepi sebab kegunaan dier adalah untuk dengar mp3 bertambah-tambah la sunyi sepi sejak ko senyap... Tambah plak aku dah balik Penang, sapa lagi dah nak SMS aku... Abang aku pun depan mata. Celah mana nak SMS dia lagi?? Kalo duduk jejauh tu mungkin la aku takde kau, takde pakwe langsung pun aku tak heran sebab abang aku rajin SMS aku. Tak salah kot layan abang kandung sendiri SMS dari orang yang takde kaitan ngan aku macam ko. Ye tak?

Dah laa... Nah amik ni lagu aku bagi kat kau. Sempena sambutan sebulan kau menghilangkan diri.






Apa kataku kini semua telah terbukti
Tak bererti cintamu lagi saat ini

Itulah yang kau mahu
Hingga meninggalkan aku
Pedih yang kurasai
Hilang belum pun berganti

Apa yang kau ingini
Sudah pun aku penuhi
Mengasihimu tanpa ada keraguanku

Kau campakkan jauh cintaku
Kau balaskan pahit hempedu
Gejolak hati menghiris kesetiaan

Telah kuduga pedih ini menikam dada
Keikhlasan kasihku akan dipersenda

Tak mungkin kau dugai
Apa yang kuharungi
Pedih yang kuratapi
Kau tanggal semua janji

Bukan aku kesalkan saat pemergianmu
Cuma takutkan hukum yang kau kan terima

Kerana di kala itu ku tiada di sisimu
Untuk menolong kau seperti kelmarin dulu
Biarku yang luka ku lebih rela
Asal kau bahagia


Aku dah recover dari emo tak tentu pasal, yeahhh!! Jangan risau lepas ni takde dah kisah-kisah emo-emo sebab ter-percaya dengan orang yang salah kan...

Sebulan je pun aku nak bising-bising kalo ada makhluk nak clash ngan aku. Malas la nak meroyan lama-lama. Bukan boleh setel hutang PTPTN pun kalo aku meroyan lama-lama atau amik peduli pasal kisah cinta yang selalu gagal. Bahahaha. Kisah cinta la sangat.

Tapi kadang-kadang aku rasa aku ni memang ade masalah ngan lelaki la. Bila orang macam ok-ok ngan aku, aku buat layan tak layan je. Semua aku pukul rata buat membe. Bila dah nampak unsur-unsur lebih dari kawan, aku buat-buat tak paham, siap elak-elak. Lepas tu lebih tertarik pade stranger. Kau ni apahal pompuan? Bermasalah sangat......

Jodoh ni kene cari bak kata orang. Tapi bagi pemalas macam aku ni camne nak kira? Dah la pemalas nak cari, pastu kalo ada pun buat-buat blur. Elak-elak. Mana tak elaknye... Naluri awal-awal da bagitau mamat ni auta saja lebih. So, nak tanak kene jugak percaya pada naluri. 6th sense aku selalunya tepat. Tengok orang pun aku bleh baca. Tengok gambar apatah lagi walaupun tak jumpe. Aku siap boleh pilih siapa-siapa untuk aku rapat. Berapa lama rapat. Berapa lama boleh percaya. Selalunya memang aku buat apa yang aku tergerak nak buat.

Maka kalo aku biar dier datang bergolek-golek je boleh tak? Ok. Cukup la citer pasal jodoh la apa dalam blog ni. Aku nak citer pun meremang dan memerang jugak rasanya ni sebab rasa macam aku ni masih lagi underage. Dasar tak sedar diri sangat. Padahal umo aku ni kebanyakkan kawan-kawan dah siap buat preparation untuk anak kedua lagi haa... Nak kisah pasal target aku zaman kanak-kanak dulu? Lama dah terlepas. Dah takleh patah balik dah. Eh, tapi rileks laa... Kawan-kawan aku pun blom kawen lagi pe... Bak entry aku yang lepas tuu... Mana bleh langkah bendul "kakak-kakak"... Ngeeee...

Biar je la okeh? Tak kudis pun kalo kawen lambat ke hapa. Tahan telinga je la orang bising-bising. Bising pun bukan dorang yang nak sponsor ke apa.Weh. Harge kursus kawen skang bape ha?? Area-area Penang laa... Tengah cari-cari nih. Walaupun kawen tah bila, tapi sijil patut ada ye tak... Segan gak aku budak-budak first year kat tempat aku blaja tu pun dah ada sijil kawen tapi aku ni belum. Bahahahahahahahaaa...!!!

2 comments:

mykhalis said...

perghh..panjang betul entry bengang ex merujuk kembali nie

Aslina said...

::khalis::
memang hobi suke tulis panjang2... hahahaha...