Friday, March 5, 2010

Datang Dan Pergi

Mana pegi kawan2 blog yang mula2 sekali aku kenal selain mak tiri angkat nih dulu ye? Macam ajaib plak dorang ni men ilang2.

Tapi sekarang pun aku ade ramai kawan2 blogger baru. Haha~ Sukanyaa~~!!!

Kalo tak kerana entry ini dekat blog frenster dulu, takde la kot mak tiri angkat aku ni pakse aku buat blog senirik dekat ini blogspot. Haha... Entah apape je aku merepek dekat entry first aku tu. Bleh pegi klik kalo sudi nak baca. =)

Masa tu aku pun tak sure sangat tujuan aku buat blog ni untuk apa. Nak kata suka2. Masa tu aku baru je kehilangan mak aku. Nak kata untuk release stress... Hmm... Mungkin kot.

Penah gak dulu rasa macam nak private je blog nih. Sebab segan plak bile ade orang bace time2 aku meraban. Tambah2 lagi bila jadik bahan hangat time balik kampung sebab rupa2nya kazen2 aku ada jugak yang jadik silent reader aku. Siap pegi print gambar2 arwah lagi untuk simpanan dorang. Hmm... Malu pun ada. Hahahh... Lepas tu plak dalam surat khabar pun kuar statement bukan2 pasal kalo blogger2 silap bagi pendapat yang mungkin bleh menggugat keamanan negara, nanti kena tangkap.

Tapi... Tiba2 aku rasa... Lantak la sape nak baca pun kan...

Lagipun ni je la satu2nye dunia yang aku rasa best dari nak menghadap realiti kat luar. Hari2 cerita tak best2. Hari2 pegi kelas dengan takde mood kadang2. Real life bukan seronok pun kadang2. Dengan blog ni, blogwalking, apape je la kan... Aku rasa macam duduk dalam fairytales. Kadang2 seronok bace citer hepi2 orang... Sedih sama2... Geram sama2...

Kadang2 aku nak jugak pendapat orang. Kadang2 orang2 pun suka bagi pendapat walaupun tak diminta. Aku hargai semua tuh. =)

Hah! Tengok!! Mesti melalut2 entah kemana2 je. Padahal aku sebenarnye nak tanye je mana pegi orang2 yang aku kenal dalam dunia blog awal2 dulu... Ye lah, sebab aku follow dorang pun, dorang macam dah berzaman je sepi tanpe cerita2 baru... Huhuhh...

Saya, Aslina, dengan ini telah berjanji akan lebih giat untuk blogwalking/bloghunting tanpa mengira apa jua situasi. InsyaAllah, saya juga akan berusaha untuk meninggalkan jejak dekat blog2 yang saya terjah. =)

2 comments:

epalejau said...

betul.betul.betul..otai-otai yg dulu aku follow pun ntah ke mana da peginye..heheh..tapi semakin lama pun, makin ramai kan kenalan blogger yg kita jmpa..

tapi as, yg beshnye..kita tak kenal kat blog kan?:) kita started from group dekat frenster...dan exchange no pon, lepas tu kat blog..macam-macam!:))

Aslina said...

::hadra::
ha'ah... pastu siap sampai tahap aku confuse2 ko ngan kawan aku... hahahaa...sekarang tak confuse lagi...hehehh...