Saturday, March 13, 2010

Geram

Bengang btol la aku. Dah seminggu hantar laptop, dah la bile mase datang balik ke kedai tu pun takde call aku. Tapi kalo call tak dapat tu nasib la. Aku memang suka-suki off/flight mode enset skang. Malas nak layan.

Alih2 harini pegi amik balik, bluetooth indicator tak nyala, tiap kali switch on wifi switch, takde plak dier letak bluetooth logo on dekat laptop macam selalu2. Nak kata rosak, sebelum antar kedai, elok je bleh guna.


Pastu bila ignore buat2 tatau konon2 terus nak send file/receive file, terus kuar dialog box nih,


Esok2 nak pegi Shah Alam. Nak antar dekat kedai lain plak. Aku nak technician tu bukak depan mata aku dan cuba plug-in balik bluetooth adapter tu. Itu je. Bukan susah pun. Huuu...

Ni ah kalo tak salah aku rupe bluetooth adapter dalam laptop aku. Credit to Google.

Bluetooth penting woh bagi aku skang. Sama penting macam bluetooth dekat henset. Adeihh...

Dorang suh aku antar lagi. Gila? Ingat aku takde keje lain ke? Lain la kalo dorang bleh bukak depan mata aku, fix waktu tu jugak, aku tak kisah la. Ni dorang pun pakai sub-con kedai lain. Kedai tu bleh handle software je kot.

Kawan2 pun kawan2 la. Ada ke dorang nak pegi tolong bagi pointer aku naik kalo keje aku tak siap sebab laptop problem ni?

Bukan aku tamau pinjam laptop Kak Syima. Tapi aku dah terbiasa install bukan2 untuk projek la entah apape lagi dalam laptop aku sendiri nih. Nanti jahanam pun, barang sendiri, btol tak? Lagipun takkan 24 jam aku nak guna laptop dia plak. Dah tentu dier pun nak gune gak. Laptop aku ni suka-hati aku la nak bukak application kadang2 sampai 72 jam direct sebab buat assignment punya pasal. Bukan tak pernah buat camtu.

Kalo ada bising suh beli external adaptor je, bak sini duit. Benda dah siap sedia kat dalam secara pakej, lagi mengada2 nak suruh2 tambah. Nak kene pukul ngan aku?

6 comments:

uncle said...

sabar je lah dengan kerenak lappy ni kan? takpe uncle klik nuff ko banyak2..nati dapat duit nuff boleh beli baru...uncle target dapat duit innity nakbeli kamera DSLR tu hihihi teringin nak pakai walaupun takde pengaaman tangkap gambar secara pro..

Aslina said...

::uncle::
kalo ikut hati memang dah nak tukar laptop...tapi kene sabar sikit...tahun ni je pun tinggal nak abeh blajar pun... tahun ni la dier nak buat hal pun...huhuhuuu...tenkiu2... xP

uncle said...

eihh haru betui tu..takpa soon dah keje boleh ganti baruu.

Unknown said...

rasanya kena install balik kot bluetooth tu. ada driver dia tak?

Aslina said...

::uncle::
itu ahh...


::helmi::
bese kalo uninstall pun, kalo turn on switch tu, lampu menyala jugak walaupun belum install...sebab dalam bios dah set switch tu untuk 2 function. wifi dengan bluetooth radio... huhuhhh...

mrF said...

compaq???...hehe..salam alaik~