Thursday, January 15, 2009

Aku Mabuk Ke Arini? [UPDATE banyak sikit]

Ye...Seperti yang aku jangkakan...Kalo tibe2 life aku dirundung malang...Mesti akan berlarutan sampai sehari suntuk...Cube kalo seminggu macam semester lepas? Alamatnye aku memang kene tangguh semester la sebab semester lepas memang hidup aku dah jadik kacau-bilau dan effect result semester lepas...Ape aku dapat? TAKYAH susah2 nak amik tau...Buat menambah kelukaan yang parah di hati ini...Camtu gak kes aku mabuk semalam...Nak sambung citer nih...

Dah aku set up laptop bagai kat Tuto Room tuh...Tibe2 datang tiga orang jejaka cam bajet gangster la datang bertiga nih...Tanye aku plak nak online ke kat sini? Aku pun wat la muke kerek pasal aku rase dorang tu junior cakap aku nak online kat sini...Lantak la dorang bertiga ke...Berlapan ke...Aku kisah ape sebab aku datang dulu...Takde maknenye aku nak beralah kat orang ramai2...Maklum laa bad mood sikit sebab takleh makan nasik goreng...

Mula2 sorang je lepak...Bukak laptop cam aku jugak...Abaikan la...Aku pun wat2 sibuk jugak YM dan juge jumping2 kat blog orang lain...Tibe2 datang lagi sorang...Angkut laptop jugak...Tapi dua2 plug dalam kelas tu dah digunakan...Pastu ader plak sorang dari dorang merungut cakap bateri dier dah low...Ader aku nak mengalah? Sebab aku pun lupa bawak bateri laptop...Mwahahaha!!!

Dekat 4 jam jugak la aku melepakkan diri kat situ...Sampai kanak2 mekanikal yang semenjak-dua menjak ni aku rajin lepak dengan dorang datang...Same gak nak online...Aku rase tempat aku lepak tu agak power jugak la coverage wireless tu walaupun free...

Ni la antara kanak2 Rebina yang amik kos mekanikal itu...Ni sikit je...Yang kanan tengah cam khusyuk wat keje tu Nos ngan Idus...Gamba sebelah tu plak Dayah ngan Arep...









Ni sikit je yang slalu lepak2 ngan aku kat situ...Tapi semalam bukan la dorang yang lepak ngan aku...Kecuali Nos, Hafiz ngan Shalafi pun join sama lepak2 situ...So, atas dasar kawan2 aku pun kene la off laptop aku sebab nak share extension yang dorang bawak...Bile dah off...Aku on balik...Ingat bese la ok laptop aku...Skali wat hal plak dah...Jadik slow pastu terus kuar 'blue screen' huhu...Ape ke malangnye... Lepas restart balik baru ok...Tapi sekejap je online sebab nak kene pegi kelas.

Sampai kat depan kelas, aku dah pelik cam apsal aku je kat sini? Kalo ader dak2 yang aku kenal pun sume amik subjek lain...Huhu...Skali nampak la muka2 yang amik subjek sama2...Lama jugak la kitorang tunggu,lecturer tak datang2 pun...Pastu ader la makhluk2 yang datang lambat ke kelas yang ngadap kelas kitorang tu bantai borak2 jap ngan kitorang...Dorang takut nak masuk kelas sebenarnye, tapi sempat borak ngan kitorang? Apekah...Dorang inform la jadual dah tuko...Adeihh...Takpe...Aku maintain sabar lagik...Aku, Satchia, Vicky, Merico, Apek dan sume2 yang kat situ bercadang nak turun gi cafe minum2...Sementara aku ader kelas lain plak kul 4 petang karang...Kelas yang confirm takkan cancel...Huuu...

Tapi aku, Satchia, Vicky ngan membe2 dorang dalam 2-3 orang je yang turun, Merico ngan Apek gi jumpe Puan Shimah...Bese la...2 minggu pertama nih sume orang akan sibuk jumpe Head Of Program memasing mintak otograf untuk approve 'add/drop' subjek...Kitorang ni plak...Dah turun kat kafe, dari nak minum2 dah excited nak tengok pameran2 yang ada...

Ni lah antara view yang sempat aku snap...















Padahal ader je lagi pameran lain...Tapi aku malas nak snap...Haha!!Lagipun kelaparan melanda,baik gi makan dulu...Nasib jugak aku naik bas pameran PDRM tu sebelum makan...Nampak gambar2 eksiden yang dasat2 at least aku tak la rase nak muntah sebab tak makan mende lagi pun sejak pagi lagi...

Pas makan bagai...Nampak plak ramai je kat luar cam tengah tengok tayangan ape jek...Merico ader gak menggamit2 kat kitorang ajak join tengok...Aku toleh la nak tengok ape yang dier dengan yang lain2 khusyuk sangat tengok...Skali rupenye tayangan orang tengah bersalin melalui pembedahan tuh...Gile ke ape...Aku dah la takleh blah tengok mende medic2 nih...Lepas makan plak tu...Tak gamak aku nak tengok darah2 tahap camtu...Huuu...

Terus masuk kelas...Abeh kelas, boleh plak lecturer tu cakap kelas petang nih kemungkinan akan berpindah ke pagi...Sama cam jadual asal...Chehhh!!!Dalam hati aku dah berbakul2 sumpahan terhadap seramai orang yang boleh...Termasuk la yang pandai2 ubah2 jadual tuh...Dah la balik lambat tau takk...Aku dah cuak dah takut bas dah takde...Ye lah...Orang yang aku tumpang nak pegi ke pekan BB tu cakap dier ader meeting plak...Kene la balik sendiri...Nasib la ader bas lagi...Sampai kat BB pun aku naik bas second last...Bas last kul 8.15 malam...Pherghh...Letih gile satu haritu...Aku sampai umah betul2 kul 8 lebey...Malam lak tu...Nasib la tak terjumpe bende2 yang tak diingini...

Aku tido agak awal, aku rase...Tutorial yang patut buat pun tah kemana tah peginya...Mengantuk sangat...Chat ngan Cikgu Rashid pun ntah apape je aku taip...Tapi tak la ngarut sangat kot? Siap bleh mintak Kak Syima tolong teruskan...Heh!!

Tamat sudah kisah mabuk2 semalam pade malam ni...Sori la entry ni panjang sangat...Hehe...

No comments: