Friday, June 11, 2010

Macam Mana Boleh Tak Sedar Ni?

Tengah belek-belek name card orang tu ha, yang aku ikut pegi kenduri tu la. Rasa macam ada yang tak kena. Gigih jugak pikir.

Rupanya...

Cemana la aku boleh selambe je gurau-gurau sembang la bagai segala dengan dia, padahal bukan aku tengah dalam sesi konfrontasi ke dengan dia seperti mana dalam entry ni? Siap bleh pegi kenduri sesama lagi. Lama kot aku konfrontasi ngan dier. Sejak awal tahun aritu.

Yep. Dalam entry tu, aku memang terasa gila kot ngan dier. Masa tu dia post apa tah dekat wall aku. Tak sampai 2 jam terus dia remove. Sebab memang aku tak respon langsung segala apa pun lepas dia letak post pasal konon ada berbunyi macam kalau aku begitu, takde la aku nak hadap hidup macam ni. Aaa... Bunyi lebih kepada nak buat aku macam menyesal dengan pilihan idup aku dulu. Takde point aku nak menyesal, okeh? Aku cakap, aku ok je kalau itu yang ditentukan. Tapi bukan pasal post dia tu je, pasal apa dia reply lepas tu. Gila apa, wall aku tu kawan-kawan aku pun boleh baca kot. Kena plak kalo masa tu ada yang tengah bengang dengan aku ke, mesti ada point nak buat aku down kalo baca statement dia. Hujung-hujung dia cakap gurau je.

Terus aku diam je sampai ke semalam lah. Aku tak sure dier ingat ke tak ingat yang aku tengah bengang dengan dier lagi. Tapi aku pun macam dah lupa yang aku tengah gaduh ngan dia. Heh. Memang gaduh teruk jugak la. Sampai Kak Syima jadik orang tengah kami. Last-last tak jalan jugak pun. Hilang macam tu je.

Alih-alih semalam-semalam tu siap antar SMS ajak pegi kenduri. Aku plak tak pikir panjang ok kan aje. Tapi lepas subuh aku cakap tak jadi plak. Dalam pukul 8 pagi lebih-lebih, jadi pegi pulak. Haha. Blur T_T

Sebenarnye mase skolah dulu aku langsung tak kenal sape dier ni. Tatau cemana dan bile tibe-tibe bleh jadik rapat plak. Rajin contact segala. Tak contact bila dia naik kapal je. Tu pun aku tatau bila pun sebab aku memang takde sebab sangat nak contact dier. Hoih, serius cuak kot nak contact orang hensem ni selalu-selalu. Dalamkan yang tak hensem pun selamba aku dapat warning dari awek-awek dorang. Ni kan pulak jenis hensem-hensem dan agak baik macam dier. Heh. Mungkin terus kene bunuh kot aku kang ni kalo selalu-selalu coba-coba buat onar.

Memang sepanjang hari tu aku tak teringat langsung pasal kitorang tengah gaduh. Siap bukak cerita lama-lama segala. Dan aku memang jakun sikit pegi Kedah ni. Bertahun jugak tak jejak Kedah. Kenduri akak Apit pun aku tak pegi. Sangat jakun ok tengok pokok petai belalang, ayam-ayam kampung, semua-semua la. Ye la, Penang kalo belah pulau tu mana ada sangat macam-macam tu semua. Rindu ok, aku pun budak kampung jugak dulu. Heh. Dia ingat aku kutuk Kedah plak.

"Nanti dapat jodoh orang Kedah, baru tau. Selalu la boleh tengok semua ni." - Dier

"Haha. Orang Kedah? Kalo orang lain aku tamau kot. Kalo hang, ok la." - Aku

Ops.

Terus diam sampai sudah.

No comments: