Tuesday, June 19, 2012

Alhamdulillahhh...

Aduh... Memang nervous aku nak cerita...

Tengah taip ni pun gigil2 lagi gitu... Tak sudah2 since balik keje tadi...

Eh, bukan pasal nak kawen... Asal tajuk camtu je dah pikir cenggitu... Mentang2 la aku single kan... Yang tu lambat lagi kot... Masing2 nak tumpukan pade karier dulu. Ewah, karier la sangat kan... InsyaAllah tahun depan. Ops.

Sebut pasal karier ni kan...

Iskk... Pasal ni la yang membuatkan mengantuk aku time nak balik keje tadi serta-merta hilang begitu sahaja... Tapi dalam hati aku bersyukur yang amat sangat, at least aku dah nampak hint2 yang gitu2 mengenai status keje aku kelak :)

HR manager datang tempat aku mula2 tanya ok tak kalo dorang nak antar aku pegi oversea untuk 5 bulan? Aku macam... Oh, wow, dah tentu la ok, gila apa nak tolak... Tapi masa tu aku blom tanya lagi pegi mana... Pastu dia blah... Aku ingat cam memain je la kan... Pastu Syafiq, Izzat masa tu kat situ ngusik2 la aku... Kalo pegi Australia (negara project yang kitorang handle skang ni kan) boleh la pasni aku approve je apa benda dorang nak reject keje... Lebih2 lagi kalo bende tu susah... Hahaha... Aku cakap, aku on je...

Pastu HR manager tu datang balik, suruh jumpa dia sekejap... Pegi la jumpa kan... So, jeng jeng jengg...

Dia tanya aku ada masalah tak bab makanan, ade pantang larang ke, sebab restoran makanan halal memang susah nak jumpa kat situ... Err... Aku cakap je aku flexible, tak dapat restoran makanan halal, dapat pasar raya ade jual buah2 pun boleh je... Atau masak pun boleh (eceh, beriya je kan...) Sebab katanya partner aku non-muslim, pompuan la jugak... Alaa... Macam tak biasa je housemate aku berbilang bangsa dulu... Aku jenis masuk je ngan sesape, janji hal personal, kau buat hal kau, aku buat hal aku sudah... Jangan bzbody sangat...

So, aku tanya laa... Camne aku bleh terpilih kan... Dia cakap sebab english aku bagus... Pastu aku tau pasal fibre, communication, untuk project tu nanti relates energy ngan fibre... Tapi fibre tu mostly untuk telecommunications laa... Dia nak orang ade strong knowledge pasal ni... Eceh... Terharu kot dia cakap aku camtu... Then soalan best... Kat mana kan... Dia jawab...

US.

Yeah, United States. Waaaaaaa................. Tak pernah kot aku sampai US... Paling jauh pon pasport aku cuma ada cop Singapura jeeee... Yang lain2 aku kelentong budak2 kelas aku dulu, cakap aku pegi Australia la bagai tu cam merapu je... Tak sangke akhirnya peluang aku nak travel tu ada... Bukan seminggu-dua mingguuu... Tapi 5 bulan kaaauuuu...

Erm.

Aku tanya... 5 bulan tu start bila kan?

As soon as in August.

Gulp.

Nampaknya banyak benda aku kena korbankan nanti.

Takleh pegi kenduri Huda bulan September, kenduri kawen budak kecik Zefarina dengan Edi bulan Oktober nnt, kenduri cousin aku yang dijangka bulan 11, terpaksa melepaskan trip ke KK, takleh jumpa encek Jep bila beliau balik bercuti (kalo dapat keje Malaysia, mmg dia balik terus, tapi kalo tak, dia balik untuk cuti sahaja), takleh join Angah buat trip satu family bulan Disember, etc...

Yang penting...

Macam takleh nak beraya jeee...

Plan nak amik kereta pun macam kene let go je...

Bak kata encek Jep, peluang yang ada jangan disia2kan (aku translate) Sebok je aku gegeh call dia bagitau masa dia break sekejap tadi... Sebab esok sampai 10 hari akan datang dia pegi camping di Scotland... Elok la aku pun nanti jadi plan nak pegi kenduri sepupu aku kat KL... Jadi ikut siap amik leave hari Isnin 25 June nanti...

Dan 25 June tu jugak la otw balik nanti, aku kene setel jugak pasal passport... Sebab passport aku dah expired :P

2 comments:

Anonymous said...

Wow!! PEGI PEGI!!! best gile! bile la aku nak ade peluang cenggini..

Aslina said...

::ururules::
Gila nak tolak... memang aku belasah je amik tanpe banyak soal... hehe... tapi benda takde black and white lg... so aku tak caya sgt lg... tgah consider kemungkinan2 yg akan terjadi je...