Saturday, June 23, 2012

Pernah Ke?

Hari khamis camtu... Tengah bergurau-senda dengan opismate time2 lepas lunch hour, tetibe bank call pasal nak interview aku hal beli keta laa... Tanya la bagai aku keje mana, no fon opis, pastu nak no fon mak ayah, ada la aku cakap aku dah takde parents... So, aku bagi no fon brother aku je lah... Angah la kan sape lagi...

Tah camne tah, dah setel2 tu, memang aku terfikir balik macam entry semalam, nak cancel pun tak jadi dah pasal mana nak dapat interest rate 2.14% lagi macam yang aku amik nih... Lain la aku ade affair ngan manager bank... 1.56% pun dia boleh bagi kot... 0% interest lagi bagus... Kan, untuk aku sorang je... Pelanggan dia ramai, kikis orang lain sudah la kan... Hehe...

Pastu aku fon la agen keta tu bagitau bank nak slip gaji 2 bulan je. Hari jumaat aku pass kat dia (semalam la). Jumaat pon lepas opis hour aku call la si agen ni sebab nak jumpa nak pass payslip aku kat dia... Sekali, dia cakap bank dah nak approve loan aku, pastu bagi slip gaji lambat2 pon takpe... So, aku ok je... Cakap la Isnin je la aku pegi bagi... Sebab Isnin aku plan nak renew passport la segala...

Pastu tak sampai 3 jam lepas dia inform aku bank nak approve, bagi payslip lambat pun takpa, tetiba dier antar sms pulak kata bank dah approve pon. Takyah payslip.

Aku macam... Eh, cepatnya? 

Tak sampai seminggu kot... Angah cakap selalu kalo bank nak approve benda2 camni amik masa sebulan nak siasat pe bende pasal aku... Apa komitmen/tanggungan la segala... Ini tak sampai 3 hari aku rasa? Gila pantas approve... Ke dorang call company aku keje pastu HR tolong fax slip gaji aku kat dorang? Ntah...

Tapi cam takleh blah je rasa hidup jadi smooth camni... Jangan ditarik balik segala nikmat kemudahan yang Dia bagi dah laa... Alhamdulillah la kan dengan rezeki yang ada semua ni :)

Esok Ahad kenduri kazen aku... Yang sebaya dengan aku (merangkap kembar tak sama bulan ngan aku... Pasal mase kecik2 dulu mak dia pernah deal ngan arwah nak tukar kami sebab anak2 dia semua lelaki... Tapi ingat arwah nak bagi ke?? Hahaha)... Huwaaa... Aku takleh ikut pasal keta mak sedara aku penuh dah semalam. Haha. Takpe, at least aku tak la blank2 nanti kalo dorang counter attack tanya aku bila pulak lagi... Kang aku menjawab, dorang touching plak tanak cakap ngan aku dah... 

Ala, kalo pegi pun aku dah plan nak cakap ape... Hahaha... Angah je wakil sok p ngan flight. Kalo dorang tanye Angah, confirm nyesal tak sudah kot... Dah tentu Angah backup aku baek punye sebab baru2 ni dier discover bakal adik ipar dia memang takde kat Malaysia, pastu aku bukan syiok sendiri dalam hal ni :P... Da la citer2 pasal pegi US ni, ape bende nak kene bawak seme aku cakap nak consult ngan bakal adik ipar dia yang dah berbelas tahun bermastautin di luar negara... Haha... Tu aku belum introduce encek Jep kat dia via skype lagi tu... Kalo tak, aku dah bajet jenuh Angah nak speaking2 dengan encek Jep. Hahaha... Angah speaking berabuk la jugak weh... 

Uh, well actually sebab aku kene pegi US (kalau jadi la) ni plan yang aku bantai sembang ngan encek Jep dari pukul 1am sampai 3.30am haritu, macam tangguh la plak. Tah apa kami merepek, tapi yang pastinye pukul 2.30am dah start sembang hati ke hati (ewah) dah la kisah2 zaman skolah dulu semua masuk plak tu... Pasal kenapa aku pilih dia... Takde orang lain dah ke aku nak minat... Bahaha... Part ni lawak ok, sebab aku cakap aku memang malas nak minat2 orang lain. Bahahaha... Nak plak aku dah bosan nak kenal dengan orang baru, pastu kena start semua balik sembang2 introduce la apa... Letih tau tak keje ulang2 ni... 

Pastu aku komplen orang kat sini tak sama macam dia... Asal kapel kene dating la hape... Nanti lead pade bende bukan2... Aku taknak jadi macam aku yang dulu... Aku nak berubah kot, dulu ada la aku dating2 la segala, tapi dating tu buat aku makin "sihat" pastu ex komplen makin gemuk. Padahal dia yang beriye ajak dating tgk wayang, pastu makan fastfood, dia ingat takde effect dalam idup aku kot? Pastu bila ex aku diam, aku pon sama diam... Aku start malas nak kuar la, malas nak jumpa, ex aku syak ade orang lain, padahal aku lagi suka lepak ngan kengkawan kelas, tak pon tido mati kat umah... Tau2 clash camtu je... Haha... Biar la citer lama...

So, plan tu adalah nak upgrade sket our relationship. Haha. Sebab mungkin dia balik cuti lepas majlis konvo, kalo dia dapat keje sana, memang balik cuti je la... Kalo dapat keje kat Malaysia, memang balik for good la... Time balik tu la kitorang nak memanfaatkan sebaik mungkin, sebab dier balik time2 dekat nak raya... Seperti dier plan nak introduce aku kat family dier, so aku pon kene wat mende yang sama dalam time frame dia balik... Ye lah raya kan, suka hati kau la nak pegi melawat ke apa pun. Most probably kalo nak tunang pon maybe carry on je... Tapi ape kejadah orang tu plan nak balik ujung2 bulan 7, pastu dalam bulan 8 aku dah nak berangkat pegi US pulak... Bulan 8 pun aku tak sure bila lagi... Hujung bulan 8, sempat la beraya, beraya dengan kereta baru. Heh.

Tapi dah jadi camni. Hmm.. Tangguh kot. Tahun depan je la nampaknye. Haha. Dun worry, insyaAllah tahun depan la apape pun :)