Saturday, June 16, 2012

Standby :)

Berjaya book dah... Next step, standby payslip... Standby no fon Angah... Haha... Ye lah, sebab gaji aku tak cecah RM2k sebelum new contract pade 1 Ogos 2012 nanti... Maka, memang perlu la sorang guarantor untuk assured aku bleh bayar keta bulan2 tanpa gagal... InsyaAllah bleh bayar... Mane taknye, PTPTN pon blom miss bayar lagi walaupon kadang2 tu rasa macam overspent untuk bulan tu... Kau hado, gegeh bayar PTPTN lepas 3 bulan start keje (Sept 2011) padahal sebenarnya kau kene start bayar pade Dec 2011?? Berdedikasi okeh??

New contract nanti hopefully aku bukan dalam golongan A3... Kalo bleh nak A4 ke, A5 ke, E1 ke... E2 kalo gempak sangat... Ehehe... Setakat buat tech support tu boleh laa... Nak present2 pasal masalah2 ke, nak tolong menjawab2 ke, rasanya belum sampai tahap boleh dibanggakan lagi... Aku nervous jugak nak sambung contract ni sebenarnya...

Banyak benda aku suka keje dalam bidang yang aku terlibat skang ni... Walaupun agak lari dari kos yang aku amik kat universiti tapi tak grad2 tu... Pastu ada plak manusia nak tegakkan benang yang basah (lect tuuutt)... So, kau ingat kau sorang je bleh tegakkan benang basah? Aku pun buleh laa... Tunggu la kau tahun depan... Hahahahh... Plus persekitaran keje dalam opis pun best... Takde maki hamun segala... Enjoy... Stress tu mana2 pun ada... Tapi ada la cara nak tangani stress tu... Seperti, err... Takde contoh yang penuh kasih sayang plak aku nak bagi... Sebab aku selalu bertindak secara kejam sikit dengan budak2 ni... Sampai dorang plak stress... Ada hati kan nak bagi aku stress... Amik kau, aku reverse balik stress pegi kat korang... Muahahahaha...

Pasal keta ni, bak kata agen yang handle urusan jual beli keta kat aku tu... Aku je lain... Takyah tunggu keta, tapi tunggu no plet. Well, aku nak nombor plet tu sama ngan Jonny... So, nampak la macam harta aku je seme tu kan... Tapi sebenarnya nak cover, aku jenis payah nak ingat keta, seperti letak mana, satu hal nak hunting exact car kalo kat carpark banyak2 tu... So, better aku amik bende yang similar dengan apa yang aku selalu ingat, apa yang aku dah biasa, etc... Agak pelik, tapi bila aku dah biasakan diri, ok lahh... Macam keta Kak Syima dulu... Masa mula2 dia bawak aku pegi Jusco tempat orang ramai2 tu... Aku lebih suka ikut je dier jalan kat depan bila nak cari keta kat parking... Tapi bila dia pun lupa, tanya aku lak... Lagilah aku mana nak cam... Semua lorong sama jeee... No keta pon tak hafal... Hahahahh...

So, baik aku amik bende yang lebih kurang je... btw, rasanya no plet tu semua just nice ngan timing aku nak keta tu ada... Lepas raya pon mak tak kisah nyah... Apepon sebab nak bayar downpayment punya pasal... Dengan rasa sedihnya nak umumkan kat sini, takde peruntukan duit raya untuk anak2 kepada sepupu2 sekalian. Hanya yang paling dekat je dapat. Tu pun macam kena catu. Harap kalo ade anak2 buah bace post ni, dorang takkan memberontak guling2 buat rusuhan kerana takde peruntukan duit raye untuk taon ini... Sile mintak ngan Angah je... Hahahahahahh

No comments: