Thursday, November 27, 2008

Maksud Tersembunyi


Kawan adalah seseorang kita kenal bertahun2 lamanya dan yang hanya boleh berkongsi kegembiraan semata2...Tapi bila salah seorang kawannya tengah sedih atau susah, secara otomatik beliau akan melarikan diri.Kadang-kala, kawan juga merupakan kaki ampu yang paling hebat abad ini!!

Sahabat adalah seseorang yang baru dikenali, tapi gaya, perwatakan dan cara bersembang seperti dah 10 tahun kite kenal dier.Sahabat juga sangat caring terhadap sahabatnye yang lain hingga boleh mengakibatkan perasaan rimas yang terlampau. Mereka juga boleh dipercayai apabila berjanji untuk menjadi sahabat buat selama-lamanya.

Teman adalah seseorang yang boleh menghabiskan masa menemani kita dalam apa jua keadaan sekalipun. Tapi dier akan tarik muke kalo kite tak sudah2 suruh dier temankan. Contoh, terma teman tapi mesra.

Member adalah seorang yang suka sound direct ape yang dier rase tak berkenan terhadap member dier yang lain dengan harapan member tersebut akan ubah tingkah-laku serta bertukar seiring dengan kehendak member tadi yang mungkin ingin membuka satu membership club.

Kekasih adalah seorang yang sayang kite bile kite gembira, cantik dan segala yang best2. Beliau juga berkeupayaan mengawal kehidupan sesetengah individu biarpun sebelum ni mak ayah individu terbabit juga tidak pernah peduli untuk mengawal hidup anak mereka walaupun tanpa ikatan yang sah.Tapi boleh memaki hamun kita tanpa sebab munasabah bila dier telah bertemu dengan seseorang yang lebih baik atau lebih segala-galanya dari kita.

Musuh pula adalah seseorang yang sangat dibenci...Kadang2 dengan sebab, kadang2 tanpa sebab...Musuh juga boleh mengkritik/mengutuk kita tanpa segan-silu dan ragu2 hingga kadang2 kita rase menyampah nak mati ngan dier.Sesetangah musuh yang berguna akan mengutuk depan2...Manakala musuh yang hampeh biasanya akan memalukan musuhnya yang lain.Tapi bagi aku...Musuh adalah yang terbaik sekali untuk didampingi kerana seseorang yang telah mengaku dirinya sebagai musuh aku telah bertindak menjadi penasihat yang terbaik bagi aku untuk membezakan antara kawan, teman, sahabat dan kekasih.

THANX ReFfuNk_kid...KO DAH BUAT AKU SEDAR YANG KAWAN TAK SEMESTINYA KAWAN UNTUK SELAMA-LAMANYA...MUSUH JUGAK TAK SEMESTINYA HARUS KITA BENCI...

5 comments:

emilia azman said...

kawan ni ada tarikh luput dia tau!!..

Huda Luna said...

kwn byk tikam kwn dr blkg..

adoi..

Seekers said...

Haha.. menarik blog disini..
tumpang lalu and komen..hehe


Buat duit internet - cara buat duit - kerja sambilan. Cara buat duit internet secara kerja sambilan hasilkan RM40 ribu sebulan di peluang perniagaan. Buat duit internet dengan bisnes hebat, produk hebat, plan lumayan, bonus tinggi, tak ada loan, ajak 2 orang join, anda dah nak dapat balik modal. An opportunity to earn extra money.. Join Us Now!!

Sureincome,
Buat Duit Internet | Cara Buat Duit | Kerja Sambilan

13may said...

jom kawan ngan aku...

kawan yang mesra...

mesra sangat sangat >:)

Aslina said...

::kak emi::

ha`ahh...itulah...ader expired date jugak...ader kawan sampai jadi benci...huhu...


::♥.misz luna.™::

itulahh...tak patut betul...


::Admin::

err...


::13may::

sungguh ke mesra? hahaha!!!