Wednesday, November 5, 2008

Kisah Klinik Gigi

Harini aku teman Kak Syima gi klinik gigi...Sian dier saket gigi!!
Aku tader kelas arini...Minggu lepas Mark ngan Dzul cakap kelas IA minggu ni cancel...Cume ader kelas terakhir pade 15 ni jek sebelum final exam...

Takleh blah la cabaran pegi klinik harini...Awal2 lagi dah start ngan eksiden kat simpang depan MDKS...Kak Syima cakap dier tak pasan keta tuh...Elok laa...Yang aku plak ingat keta Kak Syima bleh lepas keta tuh...Elok sangat r...

Dorang tgah carik jalan penyelesaian ni...Hehe!!

Nampak kan kemek kat keta tuh? Aku siap rase cam terangkat lagi keta Kak Syima mase berlanggar ngan keta org tuh...Setelah bape lama lepak kat situ...Kawan2 Kak Syima pun makin ramai datang nak tlg setel...Akhirnye setel la jugak sume2 tuh...

Ok..Ok..Berbalik pade kisah klinik gigi...Dah alang2 Kak Syima nak gi wat follow-up pasal gigi dier yang baru kene cabut minggu lepas tu...Aku pun berniat la nak check gigi...Saje menyahut seruan doktor gigi suh check gigi 6 bulan skali...Aku ni tah bape tahun dah tak check gigi...

Pas daftar sume... Tunggu amik nombor giliran sambil ngutuk2 tengok citer Sitti Nurbaya kat tv3 (kes tak puas hati coz dorang tak bukak tv9, citer Wonderpets mase tuh...) Akhirnye, sampai la giliran aku gi jumpe doktor gigi...Heee...Bleh plak la aku dapat nombor giliran awal dari Kak Syima, padahal aku pegi tu pun suka-suki nak check gigi je...

Uhh...Kiut jugak doktor gigi tuh ekk...Hehehe...

"Ni nak cabut gigi yang mana ni?"

"Ha? Saye nak check gigi biasa2 je..."

"Takmo cabut la nih?"

Gilaaa...Takmo aku cabut gigi...Walaupun ngan Kak Syima tadi kemain la aku cakap, aku nak try mintak kat doktor tu nak pakai gigi palsu sebab terpengaruh ngan iklan Polident® yang Mirnawan Nawawi gune untuk gigi palsu dier...Keh3x!! Ape ke sengalnye aku nak pakai gigi palsu nih...?Hahahaha~~!!!

Doktor tu check gigi aku...Bangge nih sebab sume pass...Kecuali ader bekas tampal mase aku kecik2 dulu...Ah, tak kisah la tu sume...Sebab dier cakap GIGI AKU DAH CANTIK!!! Mwahaha!! Gile bangge-riak tak hengat arr...Haha!! Cume dier pesan kalo nak berus gigi, pastikan gusi pun diberus sama...Terkejut beruk la aku dengar...Dah la gusi aku ni sensitif nak mati...Terlebih impak gosok sikit, dah berdarah...Dier cakap, maksud dier gosok lembut2 la kat gusi tu...Biar sisa-sisa makanan kuar abes...Berdarah sikit takpe...

Owhh...Aku baru tau rupenye gusi pun kiter kene gak gosok slow2, ye...
Ni gigi aku tau!! Bukan gigi orang lain!!

4 comments:

emilia azman said...

lawanya gigi ko.. bibir pon seksi.. nak cium mulot dgn ko bole? hahahahhaha :P

Aslina said...

::kak ami::
hahaha~~!!!
bleh2...oppss!!
kantoi sudah!

apalancut said...

thanks jenguk blog akak gak.. aihh.. kantoi dah nih.. diam2 dikk.. nanti ramai plak kang nak join.. hihih take care. babai.

Aslina said...

::apalancut::
erkkk?!! akak ke?