Friday, January 28, 2011

Malang Bertimpa... Mungkinkah Ada Berita Gumbira Disebalik Itu??

Dalam minggu ni rasa macam boleh tahan malang hidup. Tapi takleh la nak ngeluh sangat... Mungkin disebalik malang tak berbau tu ada kemungkinan untuk bergembira-gembira dikemudian hari kan? Sape tau ye tak??

Mula dengan hari Rabu lepas. Pasal Skynet cari pasal antar Jonny dengan side mirror dan plet pecah. Huhu. Kata dorang nak call. Sampai harini takde call. Tatau la report ke tidak kerosakan tu. Gambar pun ade je... Citer dalam blog ni pun ade kat sini ha...

Pastu semalam tergolek tepi jalan. Hehe. Sebab nak elak kambing punye pasal. Dan lori. Huhuhh... Nasib baik la takde mende kecederaan teruk. Setakat lebam-lebam. Makan bleh lagi. Kira sihat la. Takde patah kat mana-mana. Cuma kambing tu... Kalo dapat, pastu wat barbeque kan... Mesti best... *meleleh air liur pikir... Da la lapaq nihhh*

Yang latest... Tadi la. Helmet ilang. Jumpe sisa-sisa je. Bekas kene gunting atau potong ngan pisau, wallahualam. Kalo ilang dekat tempat yang merepek-repek macam shopping complex ke... Tempat banyak orang curi moto/helmet ke... Kawasan perumahan ke... Aku tak heran sangat... Tapi ini dekat tempat menimba ilmu. Tempat aku letak tu pun tempat yang selalu-selalu aku letak. Ramai orang lalu-lalang. Sikit kecewa la kat situ. Tak sangke dalam strict-strict university aku tapis student masuk pun rupanya ada jugak beruk terlepas.


Cume makhluk-makhluk tu je tak reti nak mintak pinjam ke apa ngan aku... Bukan tak penah aku pinjamkan helmet... Siap Jonny pun penah aku pinjamkan... Pastu Jonny ni plak kategori glemer dalam FK tu. Hehe. Sape tak kenal Jonny tu? Hanye junior-junior atau orang luar je tak kenal kuda peliharaan aku ni. Tinggal kenangan je la helmet 'Power Rangers' aku ni... Takpe la... Rezeki aku dengan beliau setakat ni saje :(

Apakah aku bakal dapat helmet baru?

Hehehe...

2 comments:

Asfan Ash said...

haha dah tau helmet lawa xjage sape suruh. uniten tmpt budak2 kaye blajo tu ponnn byk kes curik

Aslina said...

::ARC™::
huhuhu.... lawa ke helmet tu? nampak dalam gambo je fotogedik. hakikatnye... orang2 sekitar je yg tau... dengan calar-balar... ada pecah sikit... lagipun selama ni aku pegi tempat berisiko tinggi helmet kene curi takde pun kene curi... ini tempat aku letak moto tuuu... sepanjang time tu ada je orang lalu-lalang... tatau la kalo ade orang wat keje potong tali helmet waktu orang semua solat jumaat...