Saturday, January 8, 2011

Loserrrr

Brader Celcom 1 : Jap... Jap... Jap dik... Kitorang ade promosi ni nak kasik simkad free... Umo brape ni?

Aku : 25. Apsal?

Brader Celcom 1: Haa... Akak laa nihh... Cantek laa tuu... Skang guna no apa? Kami ada promosi baek punye.

Aku: Maxis.

Brader Celcom 1: Postpaid ke prepaid? Rugi kak guna plan Maxis ni... Tengok eh... Call pun 33 sen seminit, sms lagi 15 sen... Kalo akak tukar pakai Celcom ni, lagi murah dari ni bleh dapat?

Aku: Ye eh? Apsal saye tatau? Saye gune prepaid laa... Selama ni saye sms orang elok je 1 sen. Call plak 12 sen je... Ok je...

Brader Celcom 1: Tak, tapi tu yang akak sebut tu plan lain tu, plan lama kot... Dah lama ke guna no tu? Yang kami promote ni semua cover mana-mana nombor pun... Sama je murah... Kalo akak sayang nak tukar nombor tu, bleh transfer nombor je.

Aku: Ohh... Tujuh tahun dah gune... Memang sayang nak tukar pun...

Brader Celcom 1: Camni lah... Akak selalu topap dalam sebulan berapa?? Kami yakin plan kami lebih jimat. 30? 40?

Aku: Hah? Topap? Saye topap sebulan 5 hengget je. Malas nak gune... Topap pun jarang laa...

Brader Celcom 2: Lohh... Bleh caye ke minah ni topap 5 hengget je sebulan? Gile loser takde boifren ke apa... Ke boifren yang topapkan?

Aku: Eh laa... Serius laaa saye topap 5 hengget je sebulan...

Brader Celcom 1: Hmm... Takpe la kak, terima kasih je... (blah dengan muke kecewa)

Siot je cakap aku loser. Dia tatau kot aku ni kaki online tegar. Ade boifren ke, takde boifren ke... Aku tetap akan pakse kawan-kawan mahupun boifren aku online. Bleh chat pakai YM. Free kot... Nak call siap dengan video call... Pakai skype macam aku selalu wat ngan anak-anak buah aku ni ha... Abes sangat pun bukan aku yang call orang... Selalu orang yang call aku... Agak-agak rasa bersalah baru aku call orang balik...

Lu la loser bro... Hahahahhh...

Skang plak since aku tukar plan SMS yang lama dulu tu ke plan ntah la apa benda tapi Hotlink bagi aku 1 sen/sms dengan 12sen/minit call untuk active10. Aku mana ada kawan-kawan luar dari active10. Fazar je kot sesat sebab pakai Celcom tu. Ngan Kak Syima sebab pakai Digi.

Kecik hati aku woi orang cakap loser... Aaaaaaaaa~~!!!

4 comments:

Anonymous said...

peh.celaka mamat tu panggil orang loser. otak tertinggal kat lantai ke apa.

Aslina said...

::matahari::
haha... takleh blah kan... siap nak cakap kalo aku amik plan dorang mcm untung ahh... dorang tatau yang aku ni topap untuk extend expired date je... tapi sejak dapat "tarikh luput: sepanjang hayat" ni, memang aku topap 5 hengget saje... sebab balance dalam phone banyak... topap pun sebab nak merasa topap mcm org lain... wahahahh...

Asfan Ash said...

haha bodoh punye brader...die idup zaman sms lg tuuuu

Aslina said...

::ARC™::
hahaha... dier jenis klasik kot... kalo ade enset canggih2 pun kalo da nama support wifi, takde makne dah nak call ke sms ke apa ye tak... on wifi, on ym, on fb... paling top skang fb ahh... hahaha...