Wednesday, January 12, 2011

MLM - Mari Lingkup Melingkup

Aku mengaku aku bengang abes dengan budak berhingus berlagak pandai yang suke-suki nak nasihatkan orang macam aku suruh masuk MLM tapi dalam masa yang sama terhibur woo dengar statement dier yang berdega-dega bleh buat duit cara pantas. Sunat pun blom kering lagi, ada hati nak ajak ke arah kesesatan buat MLM. Kalo dah kaya betul punya banglo 5-6 bijik atau keta sport bersusun dalam garaj umah macam Sultan Brunei tu takpe la. Tapi kao hado?

Ini setakat bergambar dengan keta company pinjam... Dengan duit bentuk kipas-kipas di tangan dah pandai bawak dakyah bukan-bukan, baik tak payah la dik oiii... Memang aku nak suruh budak ni tunjuk apa jenis harta yang dia ada. Pegi mampus la dengan statement taknak menunjuk-nunjuk apa semua... Sebab dia join MLM, so, dia kena la tunjuk apa hasil dia ada... Btol tak?

Kat sini aku nak bagi nasihat sikit...

Kau attend kursus-kursus ko bayar sampai 3-4-5 ratus tu... Tapi just a talk yang bodoh-bodoh seumpama kasik motivasi yang bersiaran di pagi hari tiap-tiap hari kat TV9 tu baik lupekan je la... Aku hari-hari pun dah termotivasi dengar ceramah-ceramah dekat Youtube. FREE tau FREE~~!!! Yang 3-4-5 ratus tu ko boleh buat simpanan dalam mana-mana pelaburan kat Malaysia ni. Buat la pelaburan hartanah. Pasti untung sebab harga tanah takkan turun.

Ok la untuk hiburan korang aku letak printscreen yang boleh buat budak-budak MLM mengamuk-ngamuk. Eh, berani meh laa... Aku tak letak watermark sebab aku tak hingin nak padam nama sape-sape berkenaan. Aku lebih suka biar terdedah dan baru orang tau sapa yang suka sangat promote skim piramid ni.



Tak nampak bleh klik kasik view besar-besar.

Mesti budak ni teringin nak pegi melawat piramid kat Mesir tu tapi tak dapat-dapat pegi lagi. Tak pun jejak Sunway Piramid pun tak lepas nak bershopping sakan di dalam... Oh, sungguh kasihan... Baidewey, aku tak remove budak ni sebab aku tertunggu-tunggu apa tindakan dier dalam usaha mem-promote-kan MLM kat aku. Fun beb!!

P/S: Oh ye... Ini profile budak ni. Sile la add kalo rasa nak berkenalan. Muka hensem dan masih single.

Semoga terhibur. Powered by UNSTOPBEBAL. Huahuahuaa~~

6 comments:

hello said...

xcukup panas nih.. kasi pedas lagi.. baru de segan..haha..

profwacko said...

huhu... aku tengah syok baca blog aidid nie. hahahaaa

ween said...

MLM apa ni? setahu sy MLM ni stok yg tayang cek ribu2, tayang keta. hee. statement xnak menunjuk2 ni xpena jumpa lg ^^

Anonymous said...

kahkahkah.
aku puas jumpa dow. di sini. shah alam

n dia penah tepon. nak rm100000 tak?

k**ak sial orang mcm tu.

rammyd said...

eleyh aku termotivasi dengar mak aku bebel je tiap2 pagi.. ahahahaha. siot nyer MLm. menipu semuanya. huh

Aslina said...

::hello::
nak pedas2 tak cukup bahan laa... aku plak kurang rajin mcm bro aidid tu... semua benda dia letak... hahaa...


::rezan::
haha... blog tu style...tapi budak2 MLM semua nak tegakkan benang yg basah... mende la bisnes dok cari2 orang suh daftar jadik downline... baik jual kangkung je dekat pasar. da sah2 takde unsur2 MLM...


::ween::
dalam email je kot dier wasatiah... kalo jumpe depan2 mungkin dier saiko abes mcm yg suke tayang2 duit ngan keta tu kot...


::matahari::
camne dier bleh call ko plak??? tapi style laa... kalo call aku... tibe2 tanye mcm tanye ko... nak je aku introduce, "wa ah long wooo... lu call wa ni mau pinjam duit ka mau setel hutang?" haha...


::rammyd::
tu la aku bace blog ko pun aku terase kata2 motivasi mak ko terhadap ko tu sekali bley menusuk ke dasar hati aku. cewah. hahaha...