Friday, July 2, 2010

It's Julyyyy~~~!!!

Bulan Jun dah abes. Musim kenduri kawen pun dah abes. Rasa macam tatau-nak-cakap-apa bila tengok status kawan-kawan dekat fesbuk dah bertukar dari Cik ke Puan... Err... Applicable pertukaran ni untuk pompuan-pompuan je la. Dari single ke married. Dalam umur macam-macam aku ni, perlu la nak percaya yang status married kawan-kawan adalah benar semata-mata punya benar melainkan "kawan-kawan" yang masih bersekolah tu. Gedik gila kot tengok status married. Padahal PMR pun belum lepas. Kalo in relationship tu aku boleh la lagi terima. Budak-budak sekarang kan advance. Anak buah aku yang darjah 1 tu pun dulu masa tadika pun dah ada boifreng, nokkss!!! Sentap la jugak aku dengar sikit. Heh.

Then masuk semester baru ni pun aku ada noticed yang kawan-kawan yang sama-sama final semester dengan aku hampir semua dah ada life-partner-to-be. Heh. Macam, oh, wow!! Masa cuti sebulan tu hari pun yang masih single tu ada masa jejak awek-awek. Dan masing-masing penuh semangat nak abeskan semester ini dengan jayanya. Siap ada planning habis semester ni, terus kawen. Wah! Penuh semangat ok? Aku je maintain single. Plan lepas abes semester ni adalah kerja. Adalah itu masanya yang tepat untuk berbudi balik kepada Incik Asrul dan keluarga beliau. Agak ralat di situ sebab aku tak dapat nak berbakti pada mak ayah. T____T. Takpe. Aku yakin dorang sentiasa mengingati dan mendoakan kesejahteraan anak-anak dorang yang masih di dunia ni, seperti mana kami sentiasa mengingati dan mendoakan dorang. ^_^

Oh, lupa... Aku bakal menganggur selama sebulan saja lepas abes semester ni. Cuti puas-puas pada bulan Disember nanti. InsyaAllah kalo ada rezeki, bulan Januari 2011, Intel panggil aku keje ngan dorang balik. Ok la kan ada dah yang berstatus under consideration. Kalo ada nak kutuk aku keje dengan Jews, silakan. Macam la korang nak tolong carikan keje untuk aku kan? Orang dah offer ni dah kira besar rahmat dah. Memang bertepatan jugak la dengan prinsip aku... Rezeki ada di mana-mana. Jangan memilih sangat, nanti menyesal. Sebenarnya kalo kilang Ah Tong Kicap sekalipun offer aku keje, aku terima je. Malas nak cari-cari dan memilih-milih. Siyes aku sedar yang aku ni takde la hebat mana pun sampai macam ada orang tu, ditaja untuk buat master. Huhuhh... Ye, aku sedar semua tu. Aku tak la hebat sangat. Most of the time adalah loser.

Nak cari life partner?

Rasanya tunggu Incik Asrul buat list nama-nama yang layak untuk adik beliau ni. Macam tak minat pulak nak mencari-cari... Nak bercintan-cintun secara sendiri-sendiri. Macam give-up pun ada. Bukan apa, sebab aku kan special sikit. Most of the time orang yang tabah je boleh tahan ngan aku... Ex-ex aku mana tahan ngan aku. Sebab aku ni agak kasar, not-so-romantic, takde nak manja/gedik gila babi macam pompuan-pompuan lain bila kapel, agak independent, lebih suka anggap guys adalah bestfriend dari special. Paling suck skali adalah aku kurang percaya pada cinta. Ala, cinta tu bukan masuk dalam 6 rukun iman yang wajib untuk orang Islam hayati tu kan? So, takde la penting sangat.

Lagipun aku kapel sebelum-sebelum ni pun mana berjaya sangat. Eventho aku kapel dengan manusia yang paling tak hensem sekalipun, lepas tak berapa lama kapel dengan aku, mesti ada awek lagi hot yang berkenan nak mengorat dia. Aku pun pelik kenapa boleh jadi macam tu. Dan biasanya ex aku akan dump aku untuk pompuan macam tu. Lepas tu kalo pompuan tu mulut puaka, dia akan maki-maki aku tak sedar diri. Tang mana tak sedar diri tu aku pun tak paham. Tapi tak lama lepas tu clash dengan ex aku. Endingnye ex aku bertukar jadi gay. Bukan sorang-dua jadi macam tu. Tak salah aku dah 4-5 orang ex aku jadi macam tu. Kesian gila.

Tolong la aku masih macam takde mood lagi. Bertambah-tambah takde mood bila hari Jumaat petang plak boleh ada kelas lagi. Padahal pagi kosong gila. Macam tepu pulak rasa kena pegi kelas petang-petang. Jumaat pulak tu. Lalu masuk campus ikut gate depan, guard dah pandang-pandang apsal budak ni pakai proper sangat masuk campus. Padahal petang Jumaat je pun. Time orang pakai sempoi-sempoi je buat pegi kelas. Esoknye kan weekend???

Hoh. Weekend. Nak jalan-jalan, tapi duit limited. Dan aku agak blur, kenapa sekarang aku isi minyak RM 5 macam selalu-selalu tapi tank tetap tak full tahap hampir melimpah. Tank minyak Jonny semakin meluas ke semenjak jalan jauh-jauh ni? Pastu tahan 2 hari je berbanding 3 hari pegi-balik campus semester lepas. Ke, jarak perjalanan semakin jauh? Huhuhh... Takk pahaaammmm... >_<

2 comments:

RiEz said...

hehehe =)

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

pergh intel..bole mintak processor sebijik.... keh keh