Friday, July 9, 2010

Yang Ko Tibe-Tibe Nak Terasa Ni Apahal?

Macam biasa, hari Jumaat aku sangat ____________ *sila isikan tempat kosong* sebab kelas petang-petang saje. Harini agak bertuah jugak sebab dapat tengok jejaka-jejaka hensem dalam kelas pegi kelas dengan memakai baju melayu sejak-sejak dapat tau kata lecturer tu masih single. Hahahahh...!!

Eh, takdelah. Kelas kan lepas Jumaat, alang-alang balik masjid tu harus la terus ke kelas berbaju melayu. Sejuk mata memandang. Keh keh keh. Tapi yang tak pakai baju melayu tu pulak, kalo tak cari gaduh dengan aku, tak ceria hari beliau. Mujur la aku tak sampai hati nak sadung kaki dier masa lalu sebelah seat aku. Kalo tak, mesti rompong gigi pakcik tu bertabur. Dah la warga tua di dalam kelas. Heh.

Sori la kalo rasa tak bleh blah sikit baca entry aku kali ni. Pakcik yang aku nak sadung kaki dia tu bukan la intipati komplen aku pada kali ini. Makhluk yang berjaya menjadi bahan komplen aku pada harini adalah sorang budak kelas aku yang kalo aku sebut nama dia kat sini sumpah sape pun tak kenal. Padahal beliau adalah bajet glemes dalam campus.

Lepas kelas lecturer single tu, ada la lagi satu kelas lain. Entah berapa kali nak meeting tukar jadual aku pun tak paham la. Padahal ok je jadual tu. Sebab kelas lecturer jelita yang single tu pun dia takmo tukar ke hari lain. So, bagi manusia yang jenis tak reti nak sewa rumah dekat-dekat macam aku ni, satu perkara yang bagus la sebab aku takyah ulang-alik 2 kali pegi campus dalam satu hari. Jimat sikit minyak.

Kecoh la budak-budak ni nak tukar kelas. Aku sememangnye fedap dengan cadangan masa yang bukan-bukan dan alasan bukan-bukan sebab nak tukar jadual, paling takleh blah, bila tamau kelas pagi sebab malas nak bangun pagi. Lepas tu kau boleh dengar budak ni je dok bangkang kelas pagi-pagi pukul 8.30 tu. Lepas tu dah takleh blah lagi, ada pulak bagi cadangan nak buat kelas pagi-pagi pukul 7.30. Aku takde hal.

Tapi saje la terkuat sikit suara aku cakap,

"Eleh, alangkan yang duduk dekat-dekat tak pun duduk hostel pun datang kelas lambat... Ni kan pulak nak buat kelas awal-awal pagi..."

Alih-alih ada pulak laaa yang terasa kannn...

"Sape yang duduk hostel datang kelas lambat?" Katanya kan...

Aku jawap la budak semester lepas yang sekelas dengan aku. Sikit punya clear ke aku cakap budak-budak semester lepas, siap sebut la 2-3 nama budak kelas aku. Jelas langsung takde nama dia dan takde plak aku mention nama sapa-sapa dalam statement kat atas tu... Tapi mamat ni pulak terasa lebih-lebih apahal? Kau pernah datang lambat ke???

Aku sikit annoying la bila dia cakap, dia semester lepas mana ada dekat situ dan bukan dier yang datang lambat... Sebab masa tu kelas kelam-kabut kecoh-kecoh dok sibuk nak tukar jadual, jadik aku takde la amik pusing sangat apa bende dier cakap. Tapi boleh pulak gelak-gelak dengan budak sebelah dier cakap aku ni entah apape je cakap budak duduk hostel datang kelas lambat padahal semester lepas dier pegi praktikal... Macam laaa aku ade mention nama dia datang lambat...

HELLOOOOO... YANG KAU TIBE-TIBE NAK TERASA SANGAT NI APAHAL????

Haih, menyampah betul dengan orang camni. Aku cakap bukan semua budak-budak hostel datang lambat. Ala, nak kata semua pun boleh je. Foreigner tu semua duduk hostel, ada setengah tu rileks je lepas setengah jam kelas start, baru nampak muka.

Payah kan nak debate dengan orang yang bajet dia saja betul ni kan?

No comments: