Friday, August 3, 2012

Memang Stalk Aku, Eh?

Hahahahahahahaahhahhahahahahahaa...

Aku tau tak baik bergelak banyak2 ni, nanti nangis pun banyak2 jugak... Tapi tolong la aku tak tahan ngan lawak sorang minah ni...

Apa aku nak panggil dia nih?

Cik Stalker...

Tak semua benda yang kau sungguh2 nak amik tahu, dan amik tahu dari orang yang serba tak tahu pasal aku, dengar2 khabar angin, atau ko rajin sangat pegi tanya kat HR, HR pun sebenarnya bukan semua benda dia boleh share dengan kau sebab company tu bukan kau punya pun tu benda betul... Atau keadaan sebenar yang terjadi kat aku... Sebab kau takut nak tanya aku kan??

Alaa... Kalo tanye pun, kalo ikut situasi skang ni... Macam la aku hadap nak cerita semua kat kau pun... Lain la kat bakal suami aku Incik Jep tu... Dia jugak chillex macam aku... Apa orang nampak, setakat nampak je lah... Tapi tatau cerita sebenar... Sebab? Typical meleis suka percaya cerita mulut ke mulut dari orang lain yang bukan tuan punya diri... Macam artis dengan gosip la kan... Orang tu penat deny, sapa pun tanak percaya... Haih... Meleis... Meleis... Laghaaa...

Ada benda kita boleh share, ada benda lantak la aku simpan sorang2 pun ade kau kisah? Kau kene hargai apa aku buat ni dengan tak cerita banyak sangat pasal diri aku sebab... Kalo kau tau cerita sebenar, lagi la bertambah2 kau sakit hati sebab memang kau takkan ada modal nak kalahkan aku dari segala segi... Bab berkawan je lah aku kalah, sebab aku sendiri personally malu ade kawan yang takde cacat cela dari segi penampilan, tapi pura2 terencat dari segi pemikiran. Kau paham kan? LOL.

Aku rasa kelakar. Sumpah sampai nak gelak guling2 dari depan pintu opis sampai ke hujung opis... Mana2 hujung pun boleh... Camni la melayu yang sibuk2 sangat jaga tepi kain orang kan... Apa dia dapat sebab jaga tepi kain aku entah lah...

Takut aku tak dapat keje lain? Alahai, concern nya kamuuu...

Kau pernah tengok resume aku camne? Tak pernah, jangan banyak songeh... Aku pun sampai tak larat nak view offer keje kat jobstreet tu... Orang lain komplen susah nak dapat, aku tak abes2 dapat request view resume... Siap email tanye aku available ke tidak untuk interview... Tak larat nak jawap, ok?

Serius tak larat... Aku pun sebenarnya keje ni sekadar nak tunjuk kat orang lain yang sama spesis jaga tepi kain orang macam dia ni yang aku "ada kerja". Hari2 kuar umah redah jem, pi opis, balik opis redah jem macam orang2 korporat yang lain... Kalo ikutkan sifat malas aku ni la kan... Tak hadap aku de nak kerja susah2 ni... Baik aku lepak rumah, tengok tv sampai lebam... Tapi risiko dia nanti, satu je lah... Ramai2 lak orang serbu rumah aku buat siasatan, apsal PTPTN aku tak miss bayar, apsal bende2 lain aku tak miss bayar, siap ada rumah sendiri, etc, etc... Padahal aku dikira TAK BERKERJA.

Aku tak buat MLM pun... Tapi still berduit... Boleh laaa nak hidup... Alaa... Aku kan pompuan... Kan typical meleis semua cakap, nanti pompuan dah kawen nanti, suami la tanggung.... So, sebab aku rasa cam aku kena masuk dalam kelompok typical meleis ni jugak, maka harusla aku berfikiran yang sama...

Sumber duit tambahan aku??

Apsal kau nak amik peduli? Dun worry lah... Aku takde buat keje2 haram lahh...