Thursday, August 9, 2012

Blaja Maths

Satu hari = 24 jam.
Kerja = 8 jam.
8 x 5 hari seminggu = 40 jam. Darab lagi dengan 4 minggu, untuk sebulan = 160 jam.
Darab lagi +/- setahun, ada 12 bulan = 1920 jam.
Campur OT, pumpang-pumpang paling koman pun dalam setahun, aku OT +/- 320 jam.

+/- 2240 jam je kenal aku, kenal cara kerja aku, dah sibuk canang macam 10 tahun kenal aku. Pastu sengsara abes sebab kena tengok aku hari2...

Angah kenal aku... Ini sibling aku, satunya abang aku dalam dunia ni.
24 jam - 8 jam = 16 jam (kata la dulu2 kecik2 pon occupy 8 jam dia tak nampak aku sebab dia skolah/kerja)

[16 jam x 5 hari seminggu x 4 minggu sebulan x 12 bulan setahun x 27 tahun aku hidup] + [24 jam x 2 hari seminggu x 4 minggu sebulan x 12 bulan setahun x 27 tahun aku hidup]
= 165888 jam  Angah kenal aku.

Tu Angah... Beberapa tahun aku blaja di negeri jauh dari dia pun, still dia kenal aku camne sebab at least satu hari, 3-4 kali aku call dia, SMS, tiap2 malam skype tanpa gagal (walaupun aku penah buat keja gila duduk atas bangunan dekat tangki2 air kat hostel tengah2 malam), sejak aku ada laptop, sejak arwah ayah aku ada, sampai arwah takde... Kau ade contact mak ayah, adik beradik tahap macam contact boifren? Takde kan? Kalo ade, alhamdulillah, korang memang super ohsem.

Kak Syima... Osmet aku paling ohsem di muka bumi. Mak ayah dia pun kenal aku.
[16 jam x 5 hari seminggu x 4 minggu sebulan x 12 bulan setahun x 4 tahun serumah ngan dia] + [24 jam x 2 hari seminggu x 4 minggu sebulan x 12 bulan setahun x 4 tahun serumah ngan dia]
= 24576 jam Kak Syima kenal aku.

Kak Syima bukan dikalangan keluarga aku. Dia memang totally orang luar dalam hidup aku. Oh ye, value yang lebih kurang tu jugak, kawan2 sama hostel dengan aku, course mates aku, segala2 la yang kenal aku... Dalam lingkungan +/-30000 jam kenal aku. Dah macam flight test plak kan, kena terbang 30000 jam untuk dapat lesen pilot...

Korang tanak tanye Mark Royston, Jukhairi Selamat, Nur Salma Mazlan, Norazim Naim, Muhd Hafiz Azizan, Vimalan Perumal, Jabez John, Logarajan Vassu, Vikneswaran Balakrisnan, Thanesh, Satchiathananthan Nadarajah, Mohd Hazwan, Mohd Zaini, Mohd Fitri Alif Mohd Kasai, Mohd Fazar Azman, Shamsuddin Shukor, Muhd Khairul Hafiz Rusly, Mohd Fauzi Zainal Abidin, Mohd Afif Mansor, Zefarina Aliza Ghazali, Edi Farhan Juliah, Rozuaini Samin Taib, Merico Anchenk Abdullah, Fariz Ibrahim, Thinnakaran, Lee Yong Chern, Muhammad Nidal El Shanti, Muazzam, Rahmat... Budak2 mekatronik tak ramai pon...

Dorang ni pernah sekelas dengan aku, yang pernah satu kumpulan project ke apa benda ke dengan aku, yang pernah menyesal sebab lantik aku jadi wakil kelas, yang selalu lantik aku jadi ketua kumpulan, yang tak serik2 kena sound dengan aku sebab apa benda aku buat hasil mesti nak nampak perfect, yang dah 4-7 tahun kenal aku dengan perangai camni... Taknak tanya? Aku tak dapat nak bagi link fesbuk, tapi sebab fesbuk tu separuh hidup korang kan... Sila la search dorang...

Aku malas nak pikir benda2 camni... Tapi kat shoutbox tu ada lak stalker buat penilaian hidup aku tunggang langgang la apa... Mana dia tau tunggang langgang ntah... Takut jugak aku kalo2 siap pasang CCTV kat umah aku kan semata2 nak monitor aku dan pastikan aku adalah tunggang langgang... Yang pasti kalo tunggang langgang pun, takde la sampai tahap aku nak mengemis kawan. Sanggup lak jadi hipokrit semata2 nak orang suka la apa...

Kecoh!

OK. End. Lepas ni aku tanak amik port dah pasal ni... Harini saja sampai 2 entry naik sebab stalker tu. Ini entry last pasal tu. Kau suka, tak suka, aku peduli hapa... Blog ni wujud sebab suka2 je.

Sesapa yang follow aku, agak2 menyesal follow, boleh unfollow. Aku takde hal.

Aku remove chatbox tu sebab aku memang tanak 2 way communication kat sini. Biar aku sesorang je merepan. Ni personal space aku. Lemak la kan personal space pon nak kacau... Aku tak kisah orang baca, tapi aku kisah kalo orang komplen, lepas tu komplen langsung takde kena mengena dengan hidup dia... Benci tak benci, nak bukak page special sebab benci aku kat fesbuk pun tarak hal. Confirm tak glemer langsung.