Friday, April 8, 2011

Diam

Dier masih lagi diam.

Bende lain pun tak dengar cerita. Kalo ada cerita pun semua yang tak best-tak best. Entah la apa nak jadi. Dugaan macam banyak. Tapi aku je tanak hadap dugaan ni. Suka sangat nak lari.

Lari dari masalah tak elok kan? Tapi aku tak pasti la masalah tu aku yang cari atau memang saje-saje masalah yang sibuk-sibuk nak tanye khabar aku. Cuma rasanya macam dah lama sangat masalah tu bertandang dalam hidup. Makin bertambah hanya masalah baru.

Takpe la. Selama mana aku mampu bertahan.

Pasal dia?

Sekarang yang da lama diam pun mula muncul semula. Semua sibuk tanya khabar, tanya hidup, tanya masa depan.

Masa depan.

Patut ke aku masih tegar berpegang pada janji yang dah hampir-hampir tinggal janji je?

Kenapa mesti semua benda pun nak biarkan aku secara tergantung tak pasti? Boleh tak ada diantaranya bagi aku kepastian sama ada ya atau tidak?


Allah tidak akan menduga hambanya itu di luar kemampuan mereka.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...