Sunday, July 22, 2012

Perempuan Neraka

Sape tengok cerekarama semalam?

Tajuk Perempuan Neraka tu... Best memang la best sebab banyak pengajaran kat situ... Sampai kat twitter semalam bukan main ramai lagi menyumpah-seranah pompuan anak-beranak dalam cerita tu...

Cuma aku je tak puas hati sangat pasal details cerita tu... Especially part Hasyim cakap tinggal setengah je duit dia, setengah lagi masuk ASB... Pastu Intan cakap tinggal RM1200... Aku macam... Setengah abah kau, gaji driver lori RM2400 ke sebulan? Lagi banyak dari gaji aku sebulaaaannnn....!!! Aaaa...!!! Stress betul tetibe aku part tu...

Pastu dorang ade umah besar agam tengah2 bandar siap decoration kemain gempak ala2 panggil Eric Leong Casa Impian tu... Memang agak makan hati jugak la tengok rumah besar pastu ade macam2... Watak utama, Hisyam keje bawak lori, dan pak guard di sebelah malam, wife tak keje, but but but can afford ade rumah camtu yang value dia +/- RM350k kalo kat Penang. Location cerita adalah KL, apatah lagi harga property kat sana?? Makan hati aku jadinye. Aku nak beli Ford Fiesta pon kemain punya soal-siasat pasal financial aku sebab gaji aku below than expectation. Super makan hati dan jadi down sekejap.

Moralnya aku memang makan hati gila dengan cerita tu. Pedulikkan pengajaran pasal jangan layan suami kau macam tu, atau jangan jadi pompuan tak bertimbang rasa camtu... But, kita kat Malaysia la wey, c'monnnn... Walaupun orang bleh cakap itu cuma cerita, kalo jadi real life pon, mungkin rezeki dia sebelum tu menang peraduan apape bagi hadiah rumah, kereta, etc... Tapi ntah. Aku tetap sentap.

Plus tak silap aku kalo benda2 property masih lagi tak abes bayar, takleh main suka2 hati tukar nama kan? Macam rumah ngan kereta? Ke dah habes bayar... Aku heran lah, walaupun wife dia kawal duit gaji semua, tapi kalo wife dia boleh manage duit2 tu bayar abes property dia on time atau before time memang aku salute. Cuma perangai je tak berapa bagus sangat...

Serious. Berapa orang agaknye concern macam aku concern??