Tuesday, June 9, 2009

Jonny Sudah Tidak Cacat

Hah? Sapa Jonny? Mesti korang tertanye2 kan sape Jonny nih...

Jonny ni adalahhhh...

Moto aku
! Haha...Moto pun mau kasik nama kan...

Entry ni lama dah aku nak upload, tapi tah...Banyak sangat citer lain yang lebih best untuk aku upload...Hihi...

Dulu Jonny ni agak cacat. Sebab tukar absorber. Ye la, masa tu aku baru mula cuba2 bawak moto. Pastu bleh plak eksiden dan jatuh moto kat stesen minyak. Tokey moto tu pun dengan prihatinnya telah menukarkan absorber itu jadik lebey rendah sikit...Sebab absorber tu jugak la sape2 yang tumpang moto aku dan mempunyai berat badan yang agak melebihi paras normal mesti rasa seperti diperli2 untuk menurunkan berat badan...

Hehe... Absorber tu rendah la. Itu la... Aku mana minat nak pakai moto yang sama taraf dengan ketinggian dan kekiutan aku nih... Senang citer agak tak sedar diri jugak la aku nih...Mwahaha~~!!!

Tapi tu la... Masa mula2 pikap moto ni lepas pos balik ke Penang itu hari, walaupun bapak aku pasrah je pasal aku bawak balik moto...Tapi ader gak dier komplen2 lebih berkenan jika moto aku berwarna merah. Macam LC kawan abang aku. Huhu...Itu lah, dulu aku nak LC tak bagi... Tapi LC memang best laa...Huhu...

Dah banyak kali aku lenjan LC orang, tapi tu la... Aku senirik pun takley amik LC. Tokey kedai moto itu telah gula2kan abang aku dengan berkata LC mudah hilang. Abang aku dah la tak brape yakin dengan keupayaan aku menjaga barang2 yang sama besar dengan aku seperti moto. Pasrah je la beli Jonny... Honda Wave 125... Tak kisah la...Janji aku takyah gaduh2 dengan pakcik bas Selangor tu.















Tengok la berbezaan dulu dan sekarang...Tengok la...Tengok laa... Kiri tu absorber cacat kaler merah, kanan tu dah normal. Lepas ni, kalo aku nak pikap sape2 pun, rileks je... Cuma tahan sikit la...Seat moto aku tak brape nak empuk...Hehe...
Post a Comment