Monday, November 12, 2012

Jangan Cube Carik Pasal

Aku buat status ni haritu pasal hal lain, tetibe boleh lak si Hafiz ni datang menyelit kuar topic. Hahaha... Sori lah aku malas nak hide nama2 ni... Terpulang la kalo korang da baca nanti nak add dorang ke tanak... Suka hati. Tapi si Hafiz tu suami orang okeh.

Tapi tu lah... Jangan cube cari pasal ngan aku... Nak buka2 cerita pasal bila nak tunang la, nak kawen la segala...

See pengakuan terang2 di situ?? Maka, next time kalo ada orang tanya lagi bila aku nak tunang ke apa, nak kawen, kalo takde niat nak sponsor, sila dok diam2.

Aku nak sponsor tak banyak... Alang2 sponsor tunang kan, baik aku request sponsor kawen skali sbb aku malas tunang2 ni... Baek sponsor kawen terus... Sponsor kawen aku tak la banyak sangat... Just mcm kat bawah ni jer...

1- Tiket penerbangan pegi-balik untuk Incik Jep, dan pegi utk aku sebab pas kawen for sure kalo dia still keje sana, perlu la aku ikut dia pi sana kan?

2- Sponsor dewan kawen sebab kat Penang ni kalo ada baik hati nak sponsor, aku nak buat kat setia pearl island... Bukan dlm hall, tapi yang mcm balcony tu. Dengar2 situ lagi mahal... Oh ye, sekali ngan 4-5 bilik hotel room utk family belah lelaki. Kalo belah Incik Jep lak... Leh kot sewa hall kat Putrajaya tu sekali ngan Marriott hotel kat situ. Pon 4-5 bilik gak utk family aku...

3- Wedding planner yang super cool yang bleh manage utk 2-2 majlis sekali, kat Penang aku nk buat tema oldies, retro + garden sket siap ngan lampu2 chantek sbb malam kat balcony gelap. No spotlight sebab aku silau.

4- Makanan, kalo kat Penang, for dinner ngan lauk pauk mesti la mcm kat hotel, BUKAN BUFFET, tapi ala2 mcm 5 star restaurant. Ada appetizer, main course ngan dessert, utk just 200 org SAHAJA. Tau je lah kan maknanya utk saudara mara terdekat sahaja. Kat belah lelaki, suka hati dia nak buat camne pon.

5- Dress & suit kitorang seperti tempat Incik Jep selalu tempah utk dia buat persembahan, iaitu di Bangkok. LOL. Aku lak nak tempah tak jauh... Bukak fesbuk, cari je Fleur by Mrs Him... Tau kan tailor dia camne gempak... Haa...

6- Pakej spa yg best2. Include wax apape yang patut. Haha

7- Honeymoon - dlm Malaysia adalah kat The Roots (http://rootsmalaysia.com/Concept.html) dengan kalo kat luar, sile sponsor pakej ke Tavarua Island. Tatau, sile google.

See? Tak banyak kan? 7 jenis benda je aku mintak sponsor. Aku malas laa nak kuar duit sendiri atau suh Incik Jep kuar duit buat bende cam aku list kat atas tuh...

Tapi dah sebab orang suka tanya sangat kan? Apa barang tanya... Hulur la sama barang RM1000 atau ke atas... Sorang sponsor RM1000, mana tak cukup, baru kitorang topap.

Ha amacam? Lagi berani nak tanya? Memang nak buat majlis sekali harung je, takyah tunang2 memandangkan list2 aku buat ni tak masuk pon majlis bertunang...

Orang cakap tunang ni proses kenal2 antara satu sama lain... Tapi kalo dah namenye kenal lama, dekat berbelas tahun, cuma beberapa bulan kebelakangan ni je fall in love... Baek la teruskan je... Ni bukan pasal tak sabar ke apa, tapi bende baik nak lengah2 kan? Are you kidding me? Kata Islam??

Personal opinion aku adelah, tunang ni just semata2 sebab adat je skang. Tak penting sangat. Or saje buat time frame bagi pasangan tu menggelabah kumpul duit sebab nak buat majlis antaranya macam yang aku demand kalo ada yang nak sponsor. Siap ada berhutang bagai. Are you serious? Nak puaskan hati semorang tapi hutang utk majlis kawen? Are you nuts?

Aku beli keta mahal2 tau lak condemn aku membazir. At least aku beli keta tu ada la jugak kegunaan dia mungkin sampai 6-7 tahun nanti. But, hey, wedding? Nak bagi org tak mengata? Are you serious?

Kalo takde sponsor, aku just nak buat yang wajib je. Seriously. Kot orang nak mengata kat belakang sebab kene tangkap basah ke apa sebab simple sangat its up to you. Sebab lepas kawen memang aku takde dah kat sini nak dengar orang cakap blakang. Abang aku pon tak hadap nak peduli orang cakap. Tak effect gaji dia pun. Lagipun pikir logik sket. Sembang weekend seminggu sekali boleh kene tangkap basah? Are you nuts (again)?

Haha.

So, ada sponsor tak?

Kat komen tu, baru tanya sponsor, terus senyap. Sentap lettewww...

No comments: