Monday, November 26, 2012

Hurmm...

Nampaknye kisah aku ngan Incik Jep da merebak sampai ke family Singapore... Agak jenuh sebenarnye aku kne interview ngan Om Ari... Ahaha... Om pulak kan... More formal kot :)

Tadi sebelum naik flight balik Singapore, Om request nak tengok gamba Incik Jep. Dia just tanya camne orangnya, camne kenal. Hah! Camne kenal tu, aku pun susah nak explain. Semalam kalo ikutkan nak bagi Om borak sambil interview dia via facetime. Tapi elok je time Incik Jep free utk contact aku, aku dah flat. Letih gila drive merata sehari suntuk semalam...

Tu la first time aku drive sepanjang hari sambil singgah makan2 sekejap kat umah kenduri semua... Actually Om datang sebab kenduri Asri anak mak andak semalam... Dier datang dengan saudara lain, dan ade lagi relatives Singapore yg datang semalam termasuk manusia yang berjaya buat Incik Jep jeles haritu :)

Dalam borak2 ngan dorang, sekali Om mencelah kata tunggu aku nye turn plak dengan orang UK. Siyes aku pon terkejut sebab tak penah citer pun ngan Om pasal dier... Haha... Kat fesbuk pon tak obvious sangat relation kitorang, tatau la kalo Om pon google juge pasal aku. Haha. Kemain.

Tadi sebelum balik, Om tengok gamba dia, Om cakap nak inform relatives dier kat UK (relatives root belah arwah ayah juge, tapi aku lom discover sape coz Om pun tengah plan on project utk kumpul family root kitorang) suruh tengok dia pastu inform Om dia ok atau tak.

Haduuiii... Ade test jugak rupanya... Sebab dari segi luaran dan citer aku, Om dah ok sebab education background dengan survival skill dia cam agak kuat... Tapi ade bende lain yang Om nak tau. Aku tau Incik Jep boleh lepas punye semua bende kalo jodoh kitorang kuat.

Nampaknya memang aku special abes di mata Om sebab dia memang nak someone yang terbaik utk aku. Om pon da mcm ayah aku da sejak arwah da takde. Dan aku rase confident sangat dengan Incik Jep sebab dia pun actually ade persamaan ngan Om. Suka perhati orang.

Kalo ex2 aku la dulu nak lalui test Om ni, mau ramai kne reject. Hehe. Survival skill out, life target pon out. Elok jugak la dorang dump aku awal2 dari lagi perit Om suruh aku tinggal dorang. Yep, aku mmg akan ikut cakap Om sebab selain arwah ayah dengan abang aku, dia tau ape yang best utk aku. Sebab dia jugak, aku ade macam2 plan jangka panjang dan suka fikir utk long term.

Dia pon tau taste aku tinggi. Haha. Sebab keta aku tu agaknya. Tu lah tah kenapa, semenjak dua menjak ni, sepupu2 aku, dan agak banyak la yg perasan aku agak high taste lately. Haha...

Oh ye, jom layan gamba2 kat bawah ni

Gamba aku drive keta (syiok sendiri ala2 datin dlm "lefthand drive" car - sape tau pasal keta aku, sile dok diam2)

Gamba kat umah kenduri dan gamba mase antar Om kat airport. Mujur gak harini aku cuti... Leh antar Om kat airport. Punya la ramai orang kat airport harini sbb jemput jemaah haji Penang balik ke rumah. Sampai pening cari parking.













No comments: