Tuesday, June 21, 2011

Aaaaaaaaaaaa.... Takleh Sambung Tidoooooooo..........

Dah pukul 3 lebih. Aku dah tido tadi dalam pukul 11 lebih... Besenye memang aku lena sampai pagi pastu liat sangat nak bangun pagi untuk mandi, subuh dan pegi keje. Hehe. Tapi skang aku terjaga, rasa gelisah nak mampos lepas tu terus takleh tido sampai skang.

Ada 2 sebab aku gelisah nih.

Satu pasal keje.

Camne ntah tadi bleh plak kecoh-kecoh suruh post-pending semua job arini. Padahal post-pending tu bese end of the week macam ari Jumaat. So, ada 2 job dah aku ter-post pending. Yang sudahnye ada yang cakap tak payah. Tu baru separuh. Bertambah malang plak sebab ada 2 job DTOW. Yang aku takleh proceed mula-mula. Tapi tak lama lepas tu Telstra dah respond suh supervisor (sebenarnye big boss aku) update software aku untuk bace drawing tu. Tapi still takleh jugak. Ntah camne tibe-tibe datang drawing lain under job tu.

Aku pun sambung ah wat. Yang tu salah satu dari 2 job yang aku ter-post pending. Lepas tu dalam rekod untuk job tu plak, manager da suh semorang update masa by end of the day tiap-tiap hari sebab tak logik ah biar internal clock tu jalan sepanjang hari termasuk time dah balik keje pun jalan lagi tapi lepas siap keje claim bape jam je wat keje tu. Haha. Aku tau korang tak paham gambaran camne keje aku. Tapi tak kisah aku nak citer jugak sebab aku takleh tido skang ni. Hahaha.

Ok. So, memandangkan ada 2 jugak job "in-progress" aku kene update masa, salah satu plak yang DTOW tapi dah boleh proceed tu... Maka yang DTOW tu laa aku tersilap buat dah complete. Padahal sepatutnye kat column complete tu kene pastikan betul-betul nilai dier 0. Maknanya keje tu still in progress. Tapi sebab awal-awal masa aku DTOW job tu dier tulis 0, pastu aku copy-paste barcode project tu, aku ingat dier still 0 la. Lupa plak bende tu bleh auto-update jadi 1 once ko dah letak barcode project. Maka, bila aku update time terus la dia proceed cakap aku dah complete. Padahal separuh pun tak sampai lagi keje tu. Dah la post-pending. Siap cakap complete.

Alahai... Cuak aku ah. Memang ah kat sini semua orang ok, takkan marah-marah style maki-hamun semua. Tapi aku nyesal jugak la. Careless mistake tu. Isk. Tunggu fail audit feedback je la kot kan. Haha. Mati ah tukang audit tu mesti list panjang berjela salah aku padahal sebenarnye keje blom siap lagi. Ish. Aku memang ada masalah insecure sebab tu ah skang aku tengah risau tak memasal je nih sampai takleh tido. Huhu.

Kedua aku gelisah dan gelabah pasal...

Hmm...

Tibe-tibe aku rase kenape ah lelaki yang aku kenal mesti complicated gila? Takde ke jenis straight to the point dan stick to the point till the end? Kenapa mesti complicated? Pulak tu dia punya complicated tu kalah pompuan. Dan masalahnye aku pun tak la sampai tahap complicated sampai macam tu.

Kenapa aku cakap complicated?

All these while dekat 3-4 orang yang aku kenal... Tibe-tibe jenis tak tentu pasal ajak aku kapel. Dah la jumpa pun tak pernah. Sebab dorang ni stok stranger semua, maka memang aku amik masa konon nak kapel. Wey, ingat aku ada masa ke nak kapel-kapel ni semua? Dengan nak date la segala. Dah la banyak bende lain aku nak pikir. Tetibe datang orang-orang jenis ni tambah beban.

Lepas tu paling aneh sekali adalah... Dorang ni antara golongan yang jenis gigih untuk pastikan aku betul-betul percaya kat dorang konon bersungguh-sungguh la kan nak kapel dengan aku. Ada sampai satu tahap sanggup bazir kredit hari-hari call aku, SMS aku walaupun aku tak balas, bukan sehari-dua... Ada tahap setengah tahun pun ada. Gila kau gigih tak gigih. Aku memang jenis susah nak percaya selagi dorang tak prove betul-betul siap contact abang aku semua. And they did.

Yep. Siap ada yang dah kenal baik ngan abang aku. Ye ah, aku mana ada sapa-sapa kan. Mak ayah pun da takde. So, abang aku je ah tukang approve. Tapi dia mana amik kisah sangat pasal bende-bende ni. Sape nak kawan ngan aku, dier ok je asalkan tak ubah aku jadi makhluk bukan-bukan sudah ah. Masa aku kat umah sewa dulu abang aku siap skype aku bagitau manusia ini-ini mintak permission nak kenal aku ngan lebey dekat. Huhu.

Lepas tu dah tunjuk kegigihan sebegitu, maka aku pun baru ah setuju kapel konon-konon for very first stage. Wey, first love aku dulu tu pun siap datang bercuti kat Penang dengan makcik and adik dia tau semata-mata nak kenal ngan family aku. Aku memang serius dengan orang yang jenis da tanye-tanye family aku je. Yang mana aku sesaje kapel-kapel untuk isi masa lapang suka-suka dulu tu, memang sesaje je buat memain. Dah tak berani nak berterus-terang ngan family aku. Naseb ah. Memang jadinye easy come easy go je ah.

Ok. Aku nak tanye korang sikit. Pe motif orang tu tunjuk dia punya gigih nak kenal ngan aku, siap contact abang aku semua, bukan jenis seminggu-dua punya kegigihan... Tapi lebih daripada 4-5-6 bulan. Mesti ramai pikir dia betul-betul serius dengan aku kan?

Tak. Salah. Tak serius langsung.

Saje memain dengan aku dan jugak family aku.

Last week aku dapat tau one of them yang gigih gile babi tu dah kawen. Last year aku dapat tau salah sorang dah bertunang, other ada yang da kawen.

So, what the heck is that???? Kenapa sanggup bazir masa nak suruh aku percaya kaw-kaw tentang konon niat dorang suci lagi murni. Kalo awal-awal cakap nak jadik kawan biasa, cakap je la awal-awal nak jadi kawan biasa. Ini, tetibe takde angin, takde ribut tetibe cakap nak serius dengan aku. Tak kisah walau ape pun keadaan aku. Siap tunjuk kegigihan dengan mintak permission abang aku semua. Wasting ur time, wasting my time.

At the end, sehidup semati dengan orang lain.

Tak baek aa weh mempermainkan hati, limpa, jantung dan perasaan anak yatim piatu macam aku.

Nasib baik ah aku takde power macam mak Si Tanggang. Kalo tak, seko-seko aku sumpah mati pucuk. Padan muke kang sampai mampus takde zuriat. Kenapa mesti camtu eh? Nasib baik ah aku punya level kepercayaan tu tak berapa nak tinggi sangat.

Senang je sebenarnye nak bagi aku percaya. Antar je rombongan meminang secara mengejut. Dah. Mesti aku rasa tacing gile ah lepas tu. Ini setakat nak ajak kapel. Apa barang. Tatau alamat umah aku, track je ah IP aku ni hah. Hahaha... Kan teknologi di hujung jari skang. Apa ada hal ye tak?

Siyes aku tak paham motif budak-budak tu semua. Nak kata baru kenal erti hidup atau baru baligh, masing-masing yang gigih-gigih tu semua dah lebih suku abad dah idup kat muka bumi. So, then... Well done. Memang lelaki-lelaki itu semua best actor. Kalah ah pelakon terhebat dunia.

Buleh sesape explain tak kenapa jadi begitu? Especially lelaki. Anyone? Selain dari maybe dorang rasa dorang dah hebat sangat kot sampai bleh buat aku macam tu. Ish. Tak baek btol.

No comments: