Monday, November 29, 2010

Kene Tag Rupanya... [Part 3]

Ok... Ni last part... Akhirnye abes jugak tag nih. Ini baru 25 facts camni. Nasib baik la mintak 25 je. Kalo mintak 100? Dah tentu muntah-muntah korang membacenye. Sebab aku suke nak letak facts dan huraian. Ni semua akibat badi report thesis yang tak abes-abes haunted idup aku laa nih...

#19] Baby-baby kecik semua suka aku. T.T

Yang ni paling takleh blah. Budak-budak yang jenis tak suka orang pun bleh suka ngan aku. Ehehehe... Mungkin dorang ingat aku ni kawan-kawan sebaya agaknye. Kadang-kadang mak-mak baby-baby tu sendiri terkejut bile anak dorang macam peramah secara tiba-tiba dengan aku. Padahal apa benda budak tu cerita pun aku tak paham. Setakat nak iyekan je tu bleh la. Tapi aku pun suke jugak baby-baby ni. Comel jek. Budak-budak kecik pun suka gak. Tapi yang 5 tahun ke bawah laa... Yang umo lepas-lepas tu... Tengok la cemana... Kalo jenis dengar kata, aku layan je... Kalo nakal... Siap la aku cubit-cubit je kang... Ahaha... Geram-geram-geram.... :D


#20] Suka modified makanan.

Ini kebolehan semulajadi. Haha... Modified ikut sedap tekak sendiri je la. Setengah orang mana suka style aku bila handle makanan. Ada ke korang jumpe manusia yang gile mencicah keropok goreng dengan milo panas-panas? Aku la tu antaranye. Nikmat wohhhh... Atau pernah korang makan kuah asam pedas yang sikit cair dengan bihun? Konon-konon feeling-feeling bihun tomyam la kan... Tapi sedap apa. Cuba laaa... Best wooo...


#21] Tak pernah bercita-cita masuk bidang engineering.

Ini pun fakta. Cita-cita aku mula tetap nak jadik arkitek lepas kene tazkirah dengan cikgu kaunseling pasal tak best jadik pembunuh upahan. Konsisten je sampai sekolah menengah dengan minat aku yang suka melukis. SPM pun amik seni kot... Nak kira aku punya hasil lukisan, zaman skolah-skolah dulu, tiap-tiap kali ada kerja umah seni, mesti aku punya hasil antara yang terpilih menghiasi art gallery. Rajin join pertandingan melukis... Tapi entah camne ntah aku memang tak suka nak pegi interview-interview untuk amik art ni, terus la terbabas ke engineering.


#22] Tak reti nak marah orang secara serius.

Aku memang tak reti nak marah orang. Kalo aku tengah marah gile teruk camne sekalipun, tibe-tibe orang yang aku marah tu gelak-gelak tengok muka aku... Serta-merta aku akan cool down dan tumpang gelak sama. Memang fail la. Siap kat ATMA dulu tu ada 2-3 orang senior buat personal course untuk aku tentang cara-cara nak jadi tegas. Kalo tak pasal dia, sampai sekarang pun aku tak pernah nak tegas. Setakat tegas tu boleh la nak harap sikit-sikit. Tapi nak garang menyinga tu... Tak dapek laaa...


#23] Suka emo pada benda bukan-bukan dan bukan benda hidup.

Contonhya korang tengok sendiri la kat status fesbuk aku tu. Huhuhh...


#24] Tak pernah serius dalam relationship.

Punca utama aku rajin clash. Haha. Memang tak pernah amik serius. Sebab aku pun tak confident orang akan serius dengan aku. Ntah kenape ntah. Tapi aku tak pernah la nak frust menonggeng tahap dewa ke apa... Aku cuma akan frust gila-gila kalo apa yang aku usaha tu tak berbaloi dengan apa aku dapat. Contoh dalam hal-hal akademik la. Kalo setakat boifren... Datang dan pergi suke hati korang la. Takde lagi senang idup aku... Muahahaa... Tapi bile tengok makin ramai kawan-kawan da kawen ni tibe-tibe jadi risau jugak la. Tapi masih cool lagi. Hahahaha.... :))


#25] Imaginasi overrated tinggi.

Imaginasi dah tinggi. Pastu tambah dengan habit suka predict mende-mende negatif serta mengarut-ngarut. Kadang-kadang tak masuk akal pun ada. Selalu la jugak orang cakap lain, aku boleh imagine mende lain. Memang melampau jugak la kadang-kadang tu. Tapi takpe la. Dari segi pozitipnye... Maybe dier membantu brain development dengan lebih kreatif dan kritis sapa tau kan?? Hehe... Tapi memang nak kene imagine tinggi-tinggi pun kalo nak senang masuk apa benda yang aku dah belajar. Tapi bab imagine mati akibat kene kejutan elektrik waktu nak kira current dalam circuit tu memang agak melampau. Heh.


DONE!!!

P/S: Yang 20 orang tu.... Takyah laaa kan???

    No comments: