Thursday, April 1, 2010

Gurau, Gurau Jugak...

Pn. Shimah dah macam bengang je sebab sikit sangat attendance ke CIM Lab tadi. Sempat jugak aa dier bebel2 sikit pasal mentang2 dier slalu masuk lambat, budak2 ni pun selambe je masuk lambat jugak...

Sekali datang sorang budak yang jenis cuak2 jugak. Tajam gile la pandangan Pn. Shimah terhadap beliau. Dengan muka serius gila Pn. Shimah bertanya,

"Kenapa kamu lambat? Tadi pagi pun tak datang kelas ye??"

Budak cuak tu pun menjawab,

"Saya ada hal tadi..."

Pn. Shimah dah jegil2 tengok dier,

"Ada hal, ada hal... Tu je la jawpan kamu kan... Ni tadi ada orang cari kamu..."

Budak cuak tu makin bertambah cuak jadinye...

"Who? Who?"

"Ada orang cari kamu tadi, dalam kelas saya..."

"Tapi sape, puan??"

"Dekan cari kamu. Ha, kamu ada buat apape ke??"

Budak cuak tu da pucat dah... Mesti dalam hati dia tengah debar gila babas la. Apahal plak Dekan nak cari dia kan...????

Pn. Shimah tengok dier lepas tu siap buat muke puas hati sambil senyum2...

"Saya tipu je."

Abeh berderai 1 kelas gelak... Tapi gile la. Aku pun cuak dowh kalo dapat lawak macam tu... Huhuhhh...


Post a Comment