Saturday, May 19, 2012

Kebosanan

Minggu ni, minggu ke-3 Sabtu aku free tanpa perlu pegi OT.

Minggu ni baru terasa bosan nak mati sebabnya abang aku pegi "team-building" since semalam, pastu tadi kot baru balik... Pastu dia pegi kenduri...

Aku malas nak ikut bab2 kenduri ni... Lagi2 kenduri kawen... Yang mana ingat aku anak sulung abang aku, memang selamat lah aku... Yang mana memang ingat aku ni adik dia, confirm la tanye bile nye turn aku plak...

Gila stress kot nak menjawab. Abang aku ke, akak ipar aku ke seme tak heran nak backup aku... Terpaksa la backup diri sendiri.

Slambe je cakap buah hati jauh. Cari rezeki jejauh. Heh. Jauh la sangat...

Memang Newcastle Upon Tyne tu jauh hapa... 14586 km jauhnye dari umah aku.

Tapi...

Hurm... Macam la aku confirm nak kawen ngan dia... Hahaaa... Haritu tu cuma kantoi aku suka dia je... tak semestinya dia suka aku balik... Tah2 dier still lagi anggap aku macam adik dia... Kan perangai aku comel2 je pada dia... Merepek2... Kalo call pon asek nak bergosip je... Wahahaha... Aku dah macam wartawan hiburan je tiap kali call... Macam2 gak la bergosip... Sekarang ni sibuk bergosip pasal prof2 yang tengok presentation ngan interview dia...

Muahahaha... Garang la hape, tah apape... Aku plak layan je... Sambil bergosip pasal keje aku kat sini... Selalu bukak citer pasal colleagues aku... Dorang semua perangai merapu2 mcm aku jugak... Hari2 buat benda kelakar... Tapi bende kelakar dorang buat aku stress hari2...

Masalahnye bile demam, siap pegi check darah... Takde plak aku naik darah tinggi... Masih normal...

Sekarang ni camne nak tau dier ni serius ke tidak ngan aku... Muke memang bleh tahan hensem pon... Bak kata membe2 aku... Muka jambu camtu selalunye gay... Tambah lak tak penah dia ade awek... Hahaaa... Aku pon heran apsal dier ni takde awek... Tak penah la aku dengar citer dier couple ke ape... Kalo bab2 bergambar ngan pompuan tu banyak je... Lebih dari separuh jugak aku jeles pon... Wakakaka...

Tapi bila tanya semua dia jawap membe2 keje je... Aku plak jarang bergambar ngan lelaki... Kalo ade pon jenis ramai2... Pastu kalo berdua, macam tak penah la plak publish kat mane2... Memang tak gemar pon... Even bestfriend pon tak ske jugak... Jage reputasi la konon2... Ntah celah mane reputasi pon tatau... Sampai orang yang bukak profile fb aku tengok gambar aku banyak ngan pompuan walaupun sebenarnye dalam friendlist tu lelaki lebih ramai dari pompuan, macam masing2 cuak je... Semua sangke aku lesbian... Lebih2 lagi orang yang pernah tertengok gambar aku ngan Apple dulu tuh... Aku dah remove pon... Nasib baik gak tak sempat jadi bahan... Tapi ade aku kisah??

Lantak dorang lahh...

Aku bahagia camni. Serious.

Bercinta (lah sangat) jarak jauh. Bercinta ke kitorang?

Ahh... Biar ah mase menentukan...

Tapi yang aku tau, since aku in relationship ngan "buah-hati-lah-sangat" tu... Aku rase life aku ok2 je... Masih berjalan seperti biasa, boleh merepek kat fb mcm biasa, merepek kat twitter macam biasa, boleh enjoy pegi memanah, berenang, dan berjalan2 ngan family abang aku macam biasa...

Tak serabut macam dulu... Tak jawap call kne maki, tak SMS kene maki jugak, bila buat tak reti terus clash...

Ini nak buat tak reti pon takde hal...

Masing2 matang. Eh matang eh?

Taklah.

Kitorang pesen takde apape legal relation, takyah sibuk2 sangat ngan hal masing2... Nak plak masing2 jauh kan...

Ok lah... Bosan plak blogwalking sana sini... Nak layan citer kat tv ah... Layan DVD... Suckerpunch. Minat gak aku citer saiko2 gini :P

Bye!